Gå til innhold

Jeg søker etter priorlørdagskylling eksperter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som en vanlig husmorkokk som mestrer stort sett alle områder greit, men jeg får ikke til lørdagskyllingen fra prior!

Jeg smakte det hos en venninne og kyllingen smakte himmelsk.

Men over til saken, min lørdagskylling blir bløt, ikke sprø! Den er klissete inni osv. Den smaker fælt:( Hva gjør jeg galt? Følger oppskrifta men.... Har prøvd å steke den lenger men det blir heller ikke bra..

I dag vil jeg prøve nytt forsøk, er det noen som kan gi meg tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha hele kyllingen sprø? =P hihi. Eller bare det oppå?

Jeg bruker å ha smør oppå de før jeg steker de. (Hvis det er sånn i sånn aluminiumsform da?) Også bruker jeg smøret for å ha på risen når kyllingen er feridg=)

Du kan prøve å steke den på 250 grader? Det gjør jeg, og den må som oftest stekes litt lenger enn 60 minutter (hvis det er sånne rå)

åååå....Fikk lyst på kylling i form jeg nå=D

Skrevet

Det er ikke alluminiumsformen men den store posen:)

Det står 175 grader på pakken... Men det går allikevel å steke i 250 grader?

Vil ha sprøtt utenpå og ikke bløtt inni;)

Smør ja, skal gå å smøre dem inn i fett:)

Skrevet

Åja! =D Da er jeg med. Bruker mye av den også vi=)

Ha den i ildfast form. Steker den aldri på 175 grader jeg... Men 200-220=) For å få det oppå sprøtt kan du ha litt ekstra grillkrydder på =) Også synes jeg smør er et must her også jeg da..=P

Men under kan den bli litt sånn "vassen" i skinnet når det blir mye kyllingkraft i bunnen av formen. Så om du ikke vil ha det, så kan du jo eventuelt helle av under veis da? Eller steke den i langpanna?

Skrevet

Hvis du vil ha kyllingen litt sprø, så bruker du grillfunksjonen de siste 5-10 minuttene. Vi gjorde dette i går, og kyllingen ble sprø og god:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...