Gå til innhold

Pupper


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det står overalt i artikler og innlegg at puppene på dette tidspunktet er blitt vesentlig større.

Jeg har hatt et svært trøblete svangerskap med mye vekttap pga kvalme de fem første mnd, og utmattethet etter dette + halsbrann som gjør at jeg nesten ikke kan spise noe som helst.

Nå er jeg i uke 36, og har ikke fått noe større pupper. Bruker fremdeles den samme bh str uten problemer. Forrige svangerskap merket jeg på dette tidspunktet at jeg hadde fått en del større bryster, men da var jeg også friskere.

Spørsmålet er: Kommerdet til å bli vanskeligere for meg å amme denne gangen? Jeg har så lyst til å få til denne ammingen. Spesielt med tanke på svineinfluensa mm. Blir bekymret, og det er vel ikke bra heller... uff.

Noen som har lignende erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

dette er mitt 1. svangerskap. jeg kan desverre ikke svare på spørsmålene dine, men:

jeg var også mye dårlig i starten, og gikk ned en del i vekt!

har vært fin de siste to mnd. men mine pupper har heller ikke vokst noen ting.

jeg gidder ikke bekymre meg, satser på at ammingen går bra! jeg har lekt melk siden uke 20 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt 3 svangerskap her, og puppene er som de har vært gjennom hele svangerskapet.... Hvis jeg skal tippe på noen faktorer jeg tror er sentral om man lykkes i ammingen vil jeg si:

# Om man klarer slappe av den første tiden etter fødselen (tror ikke stress er bra)

# Spise normalt

# Legge barnet ofte til brystet de første levedøgnene (ble opplyst om dette på ammeveilednigsgruppe)

 

Håper og jeg klarer amme denne gangen og! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. Skal slappe av som best jeg kan, og spise det jeg klarer å få i meg.

Tusen takk for oppmuntrende svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Puppenes størrelse har INGEN betydning for ammingen. Har vært og sett ammevideo på helsestasjonen og lest ammebok o.l... Så der er de veldig tydelige på akkurat dette, så det skal du ikke være bekymret deg for i det hele tatt. Det kan like gjerne være de med store pupper som har vanskeligheter for å amme, som de med små...Du kan heller være glad for at du ikke er i mitt sted. Jeg har gått opp to BH-størrelser og hater de gedigne puppene. De er fryktelig tunge og BH-stroppene skjærer inn i huden. Jeg har gått opp 20 kilo også da (termin om 6 dager), så det har vel litt med det å gjøre også.

Men uansett: ikke bekymre deg du! Kunne ønske det var meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...