SuSiii Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 jeg vet hvis jeg vil så kan jeg-men trenger bare motivasjon... til å kutte ut snop å is.. å bli sunn å spise bare goooe å sunne ting!! andre som vil hive seg på?? En liten oppmuntringstråd,til å spise sundt å godt!! oppmuntrende ord til hverandre!! Gjerne dele sunne å gode oppskrifter!! )
aloha83 Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg henger meg på denne! Føler at jeg er ganske så sunn, men kan godt hoppe over godteri i helgene også liksom...skader jo ikke det heller.
SuSiii Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2009 jeg prøver også å bare spise godteri i helgene,men helgene blir ofte 2-3 dager med overspising så kjenner at jeg trenger motivasjon til å kutte snopet helt en stund:) kjekt aloha83 at du også vil hive deg på!!! ) kjekt med f.eks goe middagsoppskrifter,smoothieoppskrifter osv???? )
aloha83 Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er helt klart med. Skal finne frem noen gode, og forhåpentligvis sunne oppskrifter etterhvert, men begynner med en salat nå. Kyllingfilet i terninger stekes, ha i pesto og hakkede soltørkede tomater til det blir varmt Speltpasta/fullkornpasta Forskjellig salat(isberg, ruccola etc.) (sånn tre pk i butikken er fin) tomater paprika rødløk/purre mais squash pinjekjerner og annet godt salatsnacks! Server gjerne med varm, grov baguett eller nybakt brød(her er det lov å gå på baker'n! Baker Hansens gardsspeltbrød er fantastisk godt OG sunt) Kjempegodt, raskt og enkelt!
SuSiii Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2009 jeg har spist super masse kyllingsalat til tider ,men veldiii kjekt med litt småtips av hva man kan ha i!!) Takk!!!)
aloha83 Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 Har også en annen knallgod salat, som er litt annerledes og som er veldig populær her i huset. Kjøttboller(has ved siden av) 500g karbonadedeig 9 skiver chorizopølse, finhakket 100g fetaost, smuldres i 1 egg 1 neve frisk basilikum, finhakkes 1 fersk rød chili, finhakkes Spelt/fullkornspasta(rør, skruer, gnocchi ol.) Kutt dette i små terninger: Squash Rå broccoli Paprika Soltørket tomat Agurk Purre/rødløk Pinjekjerner Mini mais Sukkererter(snackserter eller hva de heter er best(de i pose fra Bendit) Fetaost Dressing: 1/2 pose lett majones 1/2 pose kesam/creme fraiche sitronsaft salt og pepper fersk presset hvitløk eller 1 beger kesam/creme fraice 1 gl pesto Bland alle grønnsakene med pastaen, ha i litt dressing og bland godt. Serveres med kjøttboller ved siden av. Og til dessert kan man ha blåbær med vaniljeis eller vaniljesaus....ikke is eller saus med blåbær som mange har Et sunnere alternativ er blåbær ved siden av vaniljeyoghurt. Tar gjerne imot tips jeg også, står litt fast på middagsfronten innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå