Gå til innhold

hvor finne styrke??!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 20dager igjen til termin i dag. Å er totalt uttappet for energi, uansett hva jeg gjør!! Sover godt på natten (bare oppe 2-3ganger på do), ikke så vondt i ryggen/bekkenet lengre. Men føler meg helt utappet uansett.

I dag har vi vært innom 3butikker, gikk bare igjennom å kjøpte ikke så mye. Men alikevel når jeg kom hjem hadde jeg så lite energi at jeg bare følte for å gråte!!

Noen fler som har det sånn???

Ble visst ett lite syte innlegg......men men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akk.. Jeg har ikke problemer med svangerskapet, men en ekkel forkjølelse som ikke gir slipp. Og 2 og en halv uke igjen til termin. Så derfor føler jeg meg litt sånn som deg, tenker jeg. Har kjempelyst til å være i god form, trene, gjøre ting ute, etc., men de siste dagene bare føler jeg at jeg råtner hjemme.. Buhu.. (Synes litt synd på meg selv...)

Men du har jo ikke en forkjølelse "å skylde på". Hvilke andre grunner kan det være til at du har det slik? Har du stresset mye i det siste, eller tvert imot vært litt lite aktiv? Spiser du sunt og riktig? Kan du være litt blodfattig? Hvis det ikke går over, kan du jo ringe jordmora di å høre. Jeg vet ellers ikke om det er vanlig å føle det slik i slutten av svangerskapet, men det er det sikkert...

Skrevet

Jeg fikk et samme problemet for et par uker siden. Jeg har tidligere hatt jermangel, og kjente igjen symptomene, så jeg begynte å ta jerntilskudd. På kontroll uken etter bekreftet blodprøven at jeg hadde lav blodprosent, men legen mente at nå som jeg tok jern burde det komme seg igjen iløpet av en uke eller så.

Forøvrig mener FHI at gravide i 3. trimester sjelden får i seg nok jern gjennom kosten, og de fleste bør ta tilskudd.

Jernmangel vil ikke alltid komme fram av en blodprøve, fordi kroppen har et jernlager den tar av, og selv om det er nok jern i blodet ditt så kan det være lagret begynner å bli tomt.

Skrevet

skal sies at jeg nettopp har hatt bihulebetennelse. Å har vært forkjølt de siste 3 ukene omtrent. Er akkurat ferdig med pencilinen.

Jernmangel tror jeg ikke det er, fordi jeg er ikke svimmel eller noe lignende. Dessuten så spiser jeg sikker 4 brødskiver med leverpostei hver dag, eller brunost. Da jeg har totalt dilla på det.

Får håpe det kommer seg :) godt vær i dag, kanskje solen hjelper litt på. Siden det har vært pissregn i over en mnd nå. Føler seg jo ikke akkurat i bedre form når været ute er dårlig.

:D

Skrevet

Hei, er ikke jern i brunost lengre, desverre, men jeg tror nok at slappheten din kan ha sammenheng med at du nettopp har vært sjuk ja. Jeg har forresten heller ikke vært svimmel i det hele tatt, men fikk påvist litt jernmangel på siste kontroll. (Så tror ikke det trenger å være noe sammenheng her...) Men det er ikke vits i å ta noen jerntabletter hvis ikke jordmora di har bedt deg om det, synes jeg! Spis sunt og godt, og kom deg ut i det gode været, så skal du nok se det ordner seg! :)

Skrevet

Hadde det på akkurat samme viset akkurat på det tidspunktet i svangerskapet. Det var såvidt jeg klarte å stå oppreist. Det var tungt å kle på seg buksa og alt var et ork. Men ca 2 uker (1.5 uke før fødsel) før termin så var det som om en ånd kom over meg og gav meg energi, for så mye som jeg vasket og styra på den siste uka før fødsel har jeg aldri gjort før. Føltes som jeg gikk på speed.

Håper du også får en slik ånd over deg:) Godt at du ikke har så vondt i bekkenet lenger da:)

Det er håp ihvertfall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...