Gå til innhold

Dere med små barn som har byttet til stor seng...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gjorde dere det og hvorfor? Hvordan gikk det? Sov barnet hele natten og la det seg greit da dere byttet?

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre.. Gutten min har slitt med søvnen siden han ble født, og hadde nettopp begynt å sove bedre den siste tiden. Igår klarte han å komme seg ut av sprinkelsenga og gikk i bakken med et smell. Slo seg litt, men det gikk bra. Prøvde å legge ham i stor seng, men han lå der ikke lenge nok til at jeg kom meg ut av rommet en gang. Endte med at jeg måtte bære ham til ham sovnet.. I løpet av natta var han veldig urolig og våknet mye, og nå som han kan løpe fritt rundt er det jo nesten helt umulig å få noe søvn i det hele tatt.. Jeg har satt sengehesten på toppen av sprinkelsenga nå, da kommer han seg ikke ut.. Så lurer på om jeg bare skal fortsette å la ham sove i sprinkelsenga en stund til, eller om det beste er å venne ham til stor seng nå.. Han blir storebror i april, og jeg går ut i permisjon etter nyttår, så tenker det kanskje lønner seg å drøye til da.. Æsj, vanskelig dette. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår fikk ikke stor seng før hun var 2,5 år....mest fordi vi var så treg.

Hun synetes det var kjempestas og vi hauset det opp til noe stort og flott og storjenteaktig. Hun var veldig stolt og sov godt fra første natt, men det må da sies at hun har bestandig vært enkel å legge.

Skrevet

Vi har akkurat byttet seng og hun fyller 2 år i slutten av november. Det har gått over all forventning. Hun sover som en stein. Har kjøpt skyvseng som ser ut som vanlig seng når den er i full størrelse. Hun er så stolt over senga si. Vi har runder om kveldene når hun løper litt ut og inn av senga, men det går veldig greit:)

Skrevet

Vi bytta når jenta var 19 mnd (nå nylig). Hun har også slitt med søvn og natteskrekk siden ca 8 mnd alder og har stort sett gråti og hyla mange timer hver natt hengendes over sprinkelseng kanten.

Nå etter at vi bytta har vi kanskje 1 skrikenatt i uka, kontra 6-7 ganger i uka, så det var stooooooot forbedring. Nå legger hun seg selv og står opp selv uten problemer. Hun elsker juniorsenga si :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...