Gå til innhold

Jeg gråter fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gråter og gråter fordi jeg bare øker og øker i vekt.

Jeg forsøker virkelig å ikke gå opp mye. Jeg spiser sundt, men det blir jo ikke så mye mosjon. (men går en tur hver dag på ca 30 min)

Nå er jeg 22 + 3 og har lagt på meg 11 kg.

Når jeg stod på vekta forrige lørdag bestemte jeg meg for å være enda mer påpasselig og håpet på at vekta ville stå stille en uke......men nei da - OPP 1 KG IGJEN.

Det er ikke vann heller for da hadde jo legen sakt noe om det og det hadde jeg jo merket selv også, dessuten er det vel litt tidlig å få vann i kroppen. Men uansett........jeg er SÅÅÅÅÅÅÅ lei meg og klarer ikke å glede meg noe.

I mine forriege svangerskap hadde jeg lagt på meg under halvparten av det jeg har lagt på meg til nå da jeg var like langt i svangerskapene.

Er så deprimert at jeg ikke får satt ord på det.

Flere som sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg har også lagt på meg ganske mye til nå.. er snart i 25 og har el lagt på meg rundt 9-10 kanskje mer. :P... Meeeen, jeg vil ikke tenke sånn på det.. Man kan kose seg nå, så får man ta vekt-frustrasjonen etterpå! Med amming og trilleturer, så regner jeg med at vekta raser ned igjen..Hehe:) HAr fått bekkenløsning så jeg klarer heller ikke å bevege meg så ye som jeg ønsker, men sånn er det bare denne gangen.. Litt frustrerende, men man kan ikke svartmale situasjonen, føler jeg.. Da blir det så myye verre! Håper du kommer på bedre tanker, og at du kan tenke på andre ting enn vekta. Kanksje du legger på deg mindre da eller at du iallefall får litt annen fokus? Kjøp fine klær og gå til frisøren for en ny fin sveis. Det hjelper alltid for selvfølelsen :) Noe må vi jo gjennomgå for at vi får så nydelige skapninger gjennom oss. MEN det er verdt det! Lykke til :) Klem fra meg!

Skrevet

Huff. Jeg griner allikevel jeg.

Du er i uke 25 og 9 - 10 kg. Ja, ja

Men med mine 22 uker og 11 kg og bare økning hele tiden har vel jeg 15 når jeg er 25 uker. Og det er jo 5 kg mer enn deg igjen. Huff og huff.

Tanken på at vi må ta opp kampen med vekta etterpå er også hard. Jeg vet hvor godt de kg kan sitte.

Mest av alt tenker jeg på at mannen min må vel syntes at jeg ser helt for jævelig ut, uansett hva han sier. (Jeg ser meg jo selv i speilet :(

Jeg er nok den som har est ut mest av alle her inne på barnimagen.

Skrevet

Slapp av! :-) Jeg er 18+3 og har gått opp 7.5 kg, og det er ikke fordi jeg spiser så innmari mye. Jeg er vanligvis slank, men regner med at jeg bare har lett for å legge på meg under svangerskap. Jeg stoler fullt og helt på at det er mulig å kvitte seg med de kiloene når svangerskapet er over. Det er bare å bestemme seg! Jeg kommer til å melde meg på et grete roede kurs, begynne å trene 3-4 ganger i uken (orker ikke så mye nå), og så vet jeg at jeg er tilbake til matchvekt på no time. Når det gjelder mannen din så er jeg sikker på at han er minst like glad i deg nå selv om kroppen din forandrer seg. Dessuten er det ikke kroppen din sin oppgave akkurat nå og se ut som en tynn, sexy tenåring. Du er en gravid kvinne, og skal ha former.

Skrevet

Det er helt sikkert mange her inne som har lagt på seg mer enn deg!! Og mannen din synes sikkert han ser en flott gravid kvinne men en vakker mage som strutter av liv! :-) (Og hvis han ikke gjør det må han skjerpe seg!!)

Jeg skjønner du er deprimert, og vet også godt at kiloene etterpå kan sitte bom fast. Selv har jeg ME og får ikke mosjonert, og jeg hadde heller ikke nok melk etter de to svangerskapene jeg har hatt. Så jeg gikk jo bare ikke ned i det hele tatt.....

Men vi får tenke på at det er liv inne i oss, og at barnet i magen har det bra!!

Lykke til, klem fra meg!

Skrevet

Jeg tror kanksje mannen din syns det er hakket verre at du sitter å sier det der til deg selv hele tiden kanskje? Hva er vel mindre sexy enn noen som klager og er lei seg, tenker jeg :P Han syns nok du er på det fineste når du bærer barnet hans! Det tror jeg alle menn syns :)

Jeg la på meg 25 kg med førstemann, men tok det av meg etterpå.. Og 9 kg med nummer 2..Vil ikke tenke så mye på vekta.Jeg føler meg jo ikke noe spesielt sexy for tiden!, Men jeg føler meg fin gravid, og det vet samboeren min, men jeg ofrer meg jo.. Hehe :) det er ikke lang tid man går gravid, og jeg vet at det kommer en dag der jeg ikke føler meg såånn lengere. Så lenge det finnes klær som passer og at mannen vil holde rundt deg, så er det ikke noe fare. Du har jo under halve svangerskapet igjen. Hold ut :)

Skrevet

He he

Tenk at helt fremmede folk kan få dagen min litt bedre.

Takker :D

Det gjenstår fortsatt å høre om en som har est mer ut enn meg.

Nå har jeg satt opp en motivasjonsplan for meg.

Skal prøve å komme meg ut litt mer og trosse plagene mine litt mer enn det jeg har gjort til nå.

Kjempe spent på hva vekta viser neste lørdag. (Gir i hvertfall ikke opp)

Og mer kan jeg jo ikke gjøre.

Vet at det er mulig å bli slank igjen. Ble jo det etter de forrige svangerskapene, men det var slit og jobb.

7 år siden jeg sist gikk gravid og derfor veldig lenge siden jeg har vært rund.

Kan jeg spørre om hva dere veier i dag??????

Skrevet

Hei. Du må ikke gråte. Heller være glad og lykkelig for at den lille i magen har det kjempefint. Jeg er i uke 21 og har lagt på meg 13 kilo.

Ja, jeg veit at det er veldig mye, men ettersom jeg hadde blødning i 5 uker og stortsett måtte holde senga, så ble det endel trøstespising.

Desverre. Men jeg var bare så gla for at jeg ikke mistet babyen at jeg bestemte meg for å ikke klage på noenting resten av svangerskapet.

Spørs jo om jeg klarer det da men...

Jeg har alltid måtte slite for å holde meg normalvektig, og svangerskapene mine var kjempetøffe i så måte.

Nå har jeg begynt å få lov til å bevege meg igjen og går 1 time hver dag

5 dager i uka. I sakte tempo, men uansett. Og spiser ikke godter og snop annet enn lørdager, så da har jeg tro på at vekta kan stabilisere seg litt. Håpe,håpe.....

Skrevet

Jeg er ikke mer enn 16 uker, og har allerede gått opp 7 kilo. Er ingen sylfide fra før heller, 1.75 høy og veide 79 før jeg ble gravid. Får ikke trent så mye, har en jobb som krever sitt for tiden, og trenger å slappe av litt utenom.

Synes kanskje jeg har gått opp litt mye, men prøver å ikke stresse det for mye - prøver å tenke på hva kroppen faktisk brukes til akkurat nå, og det får meg til å føle meg bedre.

Tenker at jeg bare må stålsette meg når babyen er ute. Termin i april, og det er jo heldigvis en deilig periode å trille og være aktiv på:-)

Skrevet

Til vanlig igger jeg på en 66-67 kg. Nå er jeg 76 kg og er 170 høy. (er medium/large str nå også) føler meg ikke nå svæææær i den forstand. Må ha kraftig beinbygging. Evt gått opp 4 puppestr :P

Men etter skal jeg være en str s og være super fit!! mhm :P

Skrevet

Hei

Du er ikke den eneste som ikke er helt happy for vektøkningen. Ingen av klærne mine passer lenger bare ett stort skjørt og en gravidbukse. Trenger flere sånne men ikke lett å finne i min størrelse. Vekta og min BMI er alt for høye. Er i uke 20+1 nå og har økt 10 kg og veier så mye som 95 kg. Ideelt burde jeg veie mellom 65 og 70 kg når jeg ikke er gravid. Så jeg får en knall hard kamp etter fødselen.

Prøver å distansere meg fra vekten og tenke på å spise sunt å drikke vann. Men er ikke alltid like lett.

Så du er ikke alene om å slite litt med dette og tunge tanker om deg selv.

Skrevet

Til tross for at jeg i uke 21 ikke har gått opp så fryktelig mye i antall kg, så er magen blitt enorm!

Jeg trodd jeg var forberedt på at kroppen forandret seg under svangerskapet, men jeg blir stadig overrasket over meg selv hvor lei meg og frusteret jeg blir enkelte ganger når jeg må forkaste plagg etter plagg fordi alt er for smått. Og om det skulle passe så ser det jo ikke direkte flott ut da. Jeg er liten og har lagt min elsk på sko med hæler, jo høyere jo bedre! Men nå har føttene sagt at nok er nok så nå må jeg frem med platte sko og føler meg derfor noen ganger som en alt for stor gås som vagger bortover:)

Men heldigvis har jeg en herlig mann som hele tiden kommer med trøstende ord og kommenterer hvor fin jeg er! Så du må nok bare stole på at din mann også synes du er like flott nå som du var tidligere:)

Du er ikke alene som du skjønner, så vi får bare trøste oss med at det går over og be mennene våre gi oss likk ekstra komplimenter i denne tiden!

Skrevet

Jeg er 174 cm høy, veide 68 kg før graviditeten (som egentlig er 3-5 kg over idealvekten min), har gått opp 7.5 kg nå og veier 76 kg 18+3. Jeg orker ikke stresse så mye med det. Ja, det er jo litt jobb å kvitte seg med noen kilo, men det er deilig å trene, spise sunt og se at man mestrer å kvitte seg med vekta også, så jeg tenker at det går bra. Det er så få ganger i livet man er gravid også, at den ene kampen tenker jeg at jeg skal klare. Med litt fokusert innsats tar det ikke lang tid etter fødselen før man er tilbake! En kilo i uka er ikke noe problem hvis man er disiplinert (ikke sulting, men bra med aktivitet slik at man forbrenner), og vips så har man gått ned 10 kg på et par mndr. :) Ok.. Kanskje går det litt langsommere, men jeg tror at det meste av jobben er gjort INNEN sommeren dersom man bare legger ned litt innsats ;-)

Skrevet

Hei hører egentlig til på 1 trimester noen dager til, men ville bare svare deg.

Å trøste deg med at jeg hadde lagt på meg mye mere en deg innen den tid sist jeg gikk gravid.La på meg over 10 kg før uke 13.og du kan ha vann i kroppen for jeg hadde enorme mengder vann fra veldig tidlig i svangerskapet og helt til jeg fødte.denne gangen har jeg lagt på meg ett par kg og er snart 12 uker så er vel bare at det varierer veldig fra gang til gang. Kos deg med magen og ikke ta kg så nøye nå, mine kom uansett sist.Så bedre å blåse i dem, du sier jo du spiser sunt og går turer vær dag også. Så du gjør jo det du kan.Jeg forsto ikke hvor masse vann jeg hadde i kroppen heller før ringen plutselig en dag måtte klippes av. Så kan jo være du også har en del.masse lykke til videre.

Skrevet

Og da kommer jeg til "rescue"! Er 22 uker og har "est ut" mer enn deg : ) Jeg har gått opp ca 13 kg så langt. Jeg bekymrer meg litt for om det blir vanskelig å gå ned, men samtidig så vet jeg at jeg gjør mitt beste og forsøker å spise sunt. Jeg tenker at vi får nyte graviditeten og så får vi nok kiloene av etterpå : )

Skrevet

Venter du 3 stk ? Også har du bare lagt på deg 11 kg.. ??! slutt å syt da kvinne....

Skrevet

Nei, jeg venter da ikke tre og det har jeg vel ikke sakt heller. I såfall ikke som jeg kan se.

Skrevet

Jeg gikk også opp raskt i begynnelse ( de første 6 måndene) etter dette har det ikke vært noen vektoppgang (er 8 mnd på vei nå). Ikke sikkert at du kommer til å gå like fort opp hele svangerskapet:-)

Skrevet

En liten trøst til deg: Jeg la på meg over 10 kg de første 12 ukene med nr 1. Så stod jeg riktignok stille på vekta til ca uke 24, før jeg gikk opp ytterligere 11 kg de siste 16 ukene. Da ungen var 2 mnd hadde jeg allerede gått ned igjen 18 av de 22 kg jeg la på meg totalt. Det er vanskelig å si hvor mye hver enkelt legger på seg. De to andre gangene lignet vektøkningen nr en, men jeg la på meg totalt litt mindre med nr 2 enn med nr 1 og 3.

Men jeg skjønner hvordan du har det, jeg var overvektig når jeg ble gravid denne gangen. Er 17 uker og har lagt på meg 2 kg til nå. Er redd for å gå opp noe, for jeg veier allerede 12 kg mer nå enn da jeg fødte nr 1! Så jeg passer veldig godt på. Men samtididg så har jeg gjort det med nr 2 og 3 også, og jeg skjønner ikke hvorfor det er annerledes nå. Mulig det er gutt? Har 3 jenter fra før. Kan det være at min kropp reagerer ulikt på å ha jente vs gutt i magen? Dette er vel ett av de mysterier man ikke får helt klart svar på, fordi det er så ulikt ra person til person.

Og klapp på skulderen: Du lever og spiser sunt, og det er supert både for deg og den i magen. Du kan i grunn ikke gjøre mer enn det.

Skrevet

Uff, prøv å ikke ta det så tungt.. Jeg la på meg over 25kg forrige svangerskap, sluttet å telle på 25kg, da var det 3 uker igjen.. Jeg ble plaget med bekkenløsning fra uke 12 og fikk ikke mosjonert så masse, i tillegg til et enormt sukkersnok! Etter fødselen mistet jeg melken så jeg ammet ikke lengre enn 3 uker.. Da sønnen min var 6 mnd hadde jeg enda 8 kg som jeg slet med for å nå gammelvekta. Da meldte jeg meg på nettbassert grete roede kurs, og var etter kurset 5 kg lettere enn jeg var før jeg ble gravid! Det var deilig;) Så denne gangen tar jeg det ikke så tungt, jeg koser meg!

Skrevet

forstår du e lei, men for nåken så er det bare slik det er.. men sist mann la eg på meg over 20 kg... å alle er vekke nå...

Du må bare slappe av med det, det trenger ikke komme av mat du spiser eller sånn, men ganske enkelt vann og lignende.. NYT tiden som gravid og pakk vekk vekta om du ikke vil vite hvor mye du legger på deg... =) Dette går bra vet du =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...