Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Har ikke lest meg så godt opp på dette, men lurer på om noen har undersøkt om grunnen til at kvinner i Norge topper statistikken med sykemeldinger under svangerskapet henger sammen med at de fleste kvinner i arbeidsfør alder faktisk jobber, og at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er høy? Henger svangerskapsplager sammen med alder, eller har det ingenting å si på en statistikk? Jeg påstår ingenting, men lurer på hvilke land de sammenligner oss med siden de kan si at vi topper en statistikk? Det blir jo feil å sammenligne oss med land hvor søsterparten av kvinner går hjemme, eller land med nesten ikkeeksisterende ordninger for svangerskapspermisjon for mor og far samt barnehagetilbud? Noen med innspill?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå