Gå til innhold

JAAA. ned 4 kg på 1 uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

DET er BRA det...

Teller kalorier som en gal. PLanlegger dagens måltid fra morgenen av. + trening..

Og nå har jeg lagt opp et løp for meg selv som jeg kan leve med.. Der jeg ikke savner noe eller nekter meg selv å smake på noe.

Dagsdose på ca 1000 kcal + lett trening til jeg kommer i bedre form..

Når jeg trener hardere skal jeg også spise litt flere kcal- så jeg ikke sliter meg ut

ALDRI ALDRI skal jeg la meg selv forfalle slik igjen.. DETTE skal jeg klare.. (opprinnelig BMI på over 37)

Hilsen MEG =) (Måtte bare juble et sted, for jeg har ikke sagt til noen i min nærmeste krets at jeg slanker meg.. de får heller kommentere det når de tør .. he he)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra jobba!!!! Jeg har gått opp fra 60 kg til 92 kg i svangerskapet. Jeg har heldigvis høyden slik at jeg ikke ser ut som ei kule, men jeg FØLER meg som ei kule. Gleder meg til å komme ned i vekt igjen -og vet at det ikke kommer gratis.

Gratulerer så mye!!! Stå på videre :)

Skrevet

WoW, det er faktisk bra det!!!

Det er godt å se at du har jobbet hardt for å få de av siden jeg følte et stikk av sjalusi da jeg så overskriften, men ble bare imponert da jeg så fortsettelsen!!!

Kjempe BRA!!! Fortsett sånn og lykke til vidre..

*klapper deg på skuldra*

Skrevet

Du spiser alt for lite kcal og setter ned forbrenningen. Med en gang du spiser litt ekstra kommer du til å gå opp igjen.

Jegg deg heller på mellom 1300-1600 kcal.

Ellers er du flink om dette holder.

Skrevet

Og nøyaktig hvor i de 1000 kcal finner du plass til "ikke nekter megselv å smake på noe"? Jeg har NÅ BMI 37, men har for et par mnds tid siden vært oppe i BMI 40, jeg vil med hånda på hjertet si at dette er en omlegging av livsstil, ikke en slankekur. Det er flott at du vil legge om livsstilen din, og for din del håper jeg jo du kommer ned i vekt - bare ikke med hard trening og et så lite kaloriinntak!

Skrevet

Gratulerer, du har vært kjempeflink og fått en flott kickstart på slankingen og motivasjonen.

Men 1000 kalorier om dagen over tid er jo litt lite da, du bør vel legge deg på minst 12-1400 kalorier for å være sikker på å ikke ødelegge forbrenningen din. Hvis kroppen din går helt i sparebluss og holder på kiloene tar det frykelig lang tid å få orden på igjen.

Lykke til videre!

Skrevet

Hei!

Ta det fra en erfaren (jojo)slanker, og bli litt mer fornuftig! 1000 kalorier er alt for lite hvis du er overvektig fra før, forbrenningen kommer til å gå i hvilemodus etterhvert....

Dessuten kommer du til å gå opp igjen med en gang du begynner å spise tilnærmet normalt, som du jo blir nødt til en eller annen gang.

Skrevet

Det meste er nok vann som kommer tilbake når du begynner å spise normalt igjen. ca 1,5 kg av de 4 kanskje er fett.

Skrevet

Uff, det hørtes alt for mye ut!! Er det sunt å ta av så mye på så kort tid??

Skrevet

dette er på uke nr 1.. Ja, jeg VET jeg ikke vil ta av så mye over lengre tid. Men det hjalp på motivasjonen =)

Vet det er mye vann.. men samtidig har kroppen min vært vant til 3000 kcal, i tillegg til nesten å være helt stillesittende (utenom unger og husarbeid og jobb)

Lagt inn et ekstra mellommåltid i dag, så jeg kommer opp på 1200 kcal.

Jeg har IKKE begynt med hard trening. Gå en kjapp tur med barnevogna og minsten i 45 min er bedre enn ingenting.

Og nei, jeg nekter meg ikke noe. Men begrenser meg. Blir jeg tilbudt sjokoladekake på på møtet på jobb, så tar jeg heller det aller minste stykket (som var ca 2x3 cm ) enn å ta 2 store stykker.

Jeg trenger ikke sukker i teen. Jeg MÅ ikke spise BÅDE grønnskaker og dip, potetgull og dip + snop og sjokolade i kveld. Jeg skal spise grønnskaker og dip av mager kesam. (for egentlig er det det jeg synes er best, sjokoladen har vært et sug)

Jeg trenger heller ikke spise bare eeen ekstra forsyning av mat jeg liker, bare fordi det er så godt.

Jeg spiser variert, bare se nedenfor:

I dag:

frokost: 2 knekkebrød med margarin og epleskiver

mellommåltid: 2 gulrøtter

lunsj: 2 knekkebrød med margarin og agurkskiver

mellommåltid 1 eple og 1 gulrot

middag 2 stykker hjemmelaget pizza (27% norvegiaost og standard kjøttdeig masse grønnsaker, hvetebunn)

kveldsmat: 2 knekkebrød med margarin og epleskiver

kveldskos: 100 g babygulrøtter + 1 dl mager kesam

drikke: 2 liter vann og 3 kopper kaffe + pepsi max i kveld

Lagt inn alt på vektklubb.no og får akkurat 1200 kcal.

Jeg sulter ikke akkurat =) Hilsen HI

Skrevet

Så flink du er : )

Hvor på vektklubb.no kan du legge inn hva du spiser og så finn dei ut hvor mange kalorier du får i deg? Er registrert og har leita overalt...

Skrevet

Så flink du er, skulle ønske jeg var like flink, men mangler noe av viljestyrken desverre... Legger inn det jeg spiser på vektklubben.no jeg og havner stort sett på 1800-2000 kalorier så jeg går litt saktere ned, men har tatt av to kilo på to uker da :)

Men hvorfor spiser du ikke proteiner, er ikke det litt viktig for å beholde muskelmassen? Legg en skive kokt skinke, eller kyllingpålegg på knekkebrødene dine så har du det perfekte slankekostholdet.

Skrevet

Dette er ikke så mye å juble for, egentlig.

Du spiser ALTFOR lite, og har satt forbrenningen din på sparebluss.

Det betyr at når du begynner å spise mer enn 1000 kcal igjen, vil du legge på deg MASSE - kroppen kommer til å gå helt bananas, og lagre alt som fett med en gang. Med andre ord; du er iferd med å ødelegge forbrenningen din totalt - du får nå lavere forbrenning enn det du hadde i utgangspunktet!!

En sunn vektnedgang er på ca. 0,5 - 1 kg pr uke. Om du går ned noe særlig mer enn det, kommer det på igjen, evt. så er det VANN du har mistet og ikke fett.

Du bør få hjelp hos noen som faktisk kan dette - Grete Roede er et meget godt alternativ, og som også er de med best VARIGE resultater.

Lykke til!

Skrevet

jeg spiser kjøtt 4-5 dager og fisk 2-3 dager i uka. Var mye kjøtt på pizzaen min i dag. =) Sammen med mye grønnsaker og minst mulig potet/pasta/ris.

Dette er ingen sultekur. Jeg spiser oftere enn før. Og er mettere enn før. Da spiste jeg 3 ganger om dagen.. og MYE hver gang.

FOrdeler jeg merker allerede er litt mindre mage, og ikke noe halsbrann =)

Har avføring som før

HI

Skrevet

jeg registrerer det under "dagbok og mine sider"

der kan du søke på oppskrifter og matvarer, og legge til i dagboken din.. Veldig enkelt når du først finner ut av det.

første gang brukte jeg laaang tid p å legge inn dagens mat.

I dag tok det 10 minutter =)

Skrevet

Ganske hurpete å snakke om vann og at hun garantert kommer til å legge på seg igjen. Snakk for dere selv.

Til HI. Gratulerer. Snart får du en kropp du liker. (Har selv gått ned 10 kilo på en måned og har holdt det i 6 år.)

Skrevet

Jeg er ingen kostholdsekspert, så det kan godt hende 1000 kalorier om dagen er for lite.. Men jeg ville bare si BRA JOBBA!!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...