Gå til innhold

Ang vanskelig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg har det svært godt sammen i hverdagslivet, og vi har vært sammen i mange år. Har to små barn.

Problemet mitt er at han av og til får utbrudd hvor han kan kaste ting rundt seg,brøle og gjøre mye rart... Han mister fullstendig kontroll over seg selv og jeg blir redd. Jeg mener disse utbruddene er langt over det som man normalt skal akseptere i et forhold. Han er enig. Han jobber med seg selv og jeg har sett litt bedring, men det hjelper ikke så mye når det fortsatt skjer.

Han legger også mye av skylden over på meg, at jeg provoserer det fram. Han legger seg på ingen måte HELT flat.

Han klikker når jeg begynner å snakke om at han må flytte ut, da han mener jeg tar fra han barna. Jeg mener at om han må flytte ut, er det på grunn av hans oppførsel og dermed hans egen skyld.

Jeg blir så sint og deprimert over at han roter det til gang på gang. Vi har det jo så utrulig bra ilag ellers og han er en kjempeflink pappa for barna våre. Samtidig kan jeg ikke akseptere slik oppførsel for meg selv. Det sier jeg gang på gang.

Før kunne han love at det ikke skulle skje igjen, nå sier han selv at det garantert skjer igjen..

Hva gjør jeg?? Har ingen å snakke med, da jeg ikke vil utlevere hans problemer for noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør til psykolog for å lære seg å håndtere seg selv. Sånn jeg ser det er det to måter han kan håndtere dette på.

Han kan lære seg å ta ut frustrasjon litt og litt, slik at det ikke får bygget seg opp.

Eller han kan finne en måte å avreagere på en sånn måte at det ikke går utover andre enn ham selv.

Jeg ville trodd ham når han sier at det du som provoserer ham, men det er fortsatt han som må lære seg å håndtere det. Menn er ofte slik at de ikke ønsker å forholde seg til det emosjonelle (med mindre det er "gode" følelser) og dersom de da lever i forhold med noen som reagerer emosjonelt på kritikk så vil de lukke sin frustrasjon inne i seg.

Men det er jo bra at han har skjønt at det er slik han er. Erkjennelse er første trinn på veien. Hvis han hadde lovet deg at det ikke skulle skje igjen ville han jo rett og slett vært en løgner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...