Gå til innhold

hos jordmor :-)


Gjest

Anbefalte innlegg

var hos jordmor for første gang i går, fikk masse informasjon..

hun sa hun kunne høre etter hjertelyd siden jeg hadde startet på uke 16 i går, men hun kunne ikke love noe resultater..

klarter ikke holde meg, hadde egentlig tengt å vente til ultralyden, siden jeg lett tenker det verste om det skjer noe.. men måtte nesten teste ut..

så, la meg nå ned på benken da, krysset fingrer på venstre hånd og holdt samboeren sin hånd med min høyre..

jordmora lette i nesten 10 min, var på nippen til å gi opp da vi hørte det, litt på venstre side av navelen; "tokk, tokk, tokk" :-) var så herlig, men rakk så vidt å høre hjertet før nurket flyttet på seg, virket som om h*n lekte katt og mus med aparatet :-) så var det tid for å lete etter mulig lyd fra nr 2, tok ikke lang tid før vi fikk inn en del herlige slag..

jordmor hørte en stund på begge hjertene, prøvde å finne dem med kortest mulig mellomrom, men siden de smatt unna så fort hun fant dem, så ville hun ikke si seg 100% sikker på at det var tvillinger der, men hun var nesten 100% sikker :-) men selv vet jeg nok at det fortsatt er tvillinger her, av og til sparker de samtidig i hver sin ende i magen :-)

 

var en utrolig herlig opplevelse, og samboeren sto og strøk meg over håret med tårer i øynene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å det høres herlig ut! mannen min er lege så han hadde en doppler med seg hjem fra jobb når jeg var i uke 12, og da fant vi også fosterlyd. Fantastisk følese!!!

 

Hvorfor er du sikker på at du har tvillinger? veldig stor?

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tidlig UL i uke 8, der var det tvillinger.. men ene var 20mm mindre enn den andre, så de sa det var muligheter for at jeg kunne miste den minste.. men om det hendte ville jeg ha smerter i mage og blø, noe jeg ikke har gjort.. desuten føler jeg dem begge nå :-)

 

håper bare på UL at de er fiske, at ingen av dem har for stort handicap.. vil så gjerne at de skal ha det best mulig vet du :-)

 

hehe, moro for dere da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin opplevelse å lese om! Også så fint at du kjenner begge to sparke i hver sin retning.

 

Det er så mye fint å se frem til i svangerskapet. Jeg gleder meg til å kjenne babyen sparke. Nå er jeg 14 + 5, så det er nok ikke så lenge til. Om to uker skal jeg til jordmor for første gang. Jeg gleder meg til å treffe henne og håper å høre den fine hjertelyden til den lille lille babyen i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kjente første bevegelsene når jeg var 13+2, første to ukene var det bare boble følelser, men nå er det lettere mini dunk mot innsiden av magen :-) tvillinger krangler mer om plass, så jordmor mente jeg kunne merke sparkene tidligere enn andre førstegangs fødende..

tar fortsatt tid mellom hver opplevelse, men når jeg merker dem er bevegelsene så tette på hver side (enn så lenge så har de samme rytmer)

 

enda jeg bare møtte vikariat jordmoren hadde jeg det trivelig, min opprinnerlige jordmor stakk innom på slutten av timen og hilste på meg, de begge er utrolig herlige damer :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...