Gå til innhold

Dere som var/er alene i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere frem gleden i det?? Hvem deler dere gleden med?

Hvem hadde/har dere tenkt ha med på fødselen??

Jeg går alene med mitt første barn, og kjenner at jeg blir litt ensom til tider selv om jeg er innstilt på å være alene. Iblandt hadde det vert godt om det hadde vert en blivende pappa som gledet seg sammen med meg. En som smilte like mye som meg da jeg så gullungen på ul første gang.

Jeg hadde min mor med, noe som gav oss et minne for livet. For jeg kan huske at jeg var me henne da min bror var i magen hennes, og nå var hun med meg. Utrolig gla for at jeg tok med mamma, hun var veldi skeptisk til dette før hun var med meg der, men etterpå har hun vert mye mer open. Jeg håper også på at hun skal være med på fødselen.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte nettopp på et annet innlegg her inne. Jeg var gift under svangerskapet, men mannen min valgte å reise i tjeneste for forsvaret. Når babyen ble født var han like opptatt og jeg kan knapt huske at han brukte tid på oss. Jeg gikk fra han.

Det er bedre å være alene slik som deg, enn å hele tiden ha forhåpninger om at ting i samlivet skal endre seg. Da kan du konsentrere deg om deg selv og babyen som kommer.

Min erfaring var at jeg ble styrket av å bli mor og det ga meg en så stor glede, at min umodne eksmann kunne bare ryke og reise for min del.

Årene jeg var alene med babyen min har vært de beste årene i mitt liv. Jeg trivdes veldig godt. Familie og venner engasjerte seg i den lille og jeg savnet ikke noe eller noen.

Jeg håper at du vil oppleve det samme!

Og du, kjærligheten vil komme til deg igjen :0)

Skrevet

Jeg var nok veldig deprimert da jeg gikk gravid med mitt første barn, og også i de første årene etter h*n ble født (selv om jeg elsket barnet og var ubeskrivelig glad i det). Følte meg veldig alene i verden. Var ganske ung og hadde ingen venner som hadde barn i tillegg til at jeg var alene.

Hadde tenkt å føde alene, men endte med at mamma var med, heldigvis.

Med mitt andre barn gikk jeg også gravid alene p.g.a at faren var i utlandet, men dette var en helt annen opplevelse, og jeg var svært lykkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...