IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg spyr og jeg spyr, er så fed up så jeg snart legger meg ned og sover til jeg er ferdig med hele greia her. Orker ikke mer snart. Har lissom en 2 åring som skal ha sitt, og huset er et forbanna rot. Alt jeg er duganes til er enten sove eller spy. Ikke gøy når 2 åringen lurer på hvorfor mamma brått spurter til badet og hører rare lyder. Har en super samboer som hjelper meg med det meste, men han er sliten han også. Det er ikke noe som hjelper. Jeg har allerede vært innlagt en gang pga dehydrering. Makter snart ikke mere her. Og jeg er kun 12+4, så håper det gir seg snart. All kred til de som går med dette hele svangerskapet. Og seriøst håper jeg at jeg ikke må det.... BLÆ!
Trultemor73 Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Hei! Vil bare sende deg en klem. Stå på. Jeg har hatt det ganske likt i alle mine 3 svangerskap. Kvalm døgnet rundt til uke 12 og så ble det gradvis bedre frem til uke 18-20 til halsbrannen tok overhånd. Jeg har heldigvis ikke kastet opp så mye, men var bare utrolig kvalm. Har egentlig gått ganske greit. Akupunkturarmebåndet fra apoteket hjelp ganske bra for meg de ukene jeg var mest kvalm. Det er ikke alle som synes de hjelper. Hvordan var det i sist svangerskap?? Ikke tenk på husarbeid, men tenk på deg selv. Slapp av så ofte du kan. Lykke til:-)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2009 har prøvd akupunktur, prøvd det armbåndet, prøvd salt mat, prøvd og late som ikke noe, prøvd frisk luft, prøvd alt! Sist svangerskap var jeg helt fin, ingen plager i det hele tatt før uke 15, da fikk jeg sår i munnen som gjorde at jeg ikke klarte og spise og drikke for det gjorde kjempe vondt i munnen, men det hadde ikke noe med graviditeten og gjøre. har til og med hatt det i ettertid, ingen lege vet hva det er. Kaller det IZ syken jeg=) hihi...Det varer i 2 uker og etter det er jeg fin igjen. Så hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg vært helt fin hele svangerskapet. Alt er annerledes nå, jeg har vært kvalm sia uke7 og spydd sia uke 9. Uke 13 i morgen (26.10). Begynner og bli driiit sliten ja...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Huff, skikkelig ille høres det ut! Signerer hun over: DRIT i husarbeid. (Sleng ALT i oppvaskmaskinen hvis du har en, det gjør jeg....) Kjenner meg mye igjen i det du skriver, men har det nok ikke fullt så ille. Har noen "gode" dager innimellom der jeg får i meg mat og drikke. Hos meg kom ikke den voldsomme kvalmen før uke 13! Da trodde jeg den perioden skulle være over. Er 16 uker i morgen, og kaster opp hver dag. Hos meg er det veldig nær sammenheng mellom hvor sliten jeg er og fremfor alt hvor mye søvn jeg får, og hvor kvalm jeg er. Må MINST ha 7 timers søvn for i det hele tatt å få maten til å sitte i magen. Så jeg håper du legger deg tidlig (ja jeg vet det er vanskelig, har en ettåring selv). Her har ingenting lindret kvalmen bedre enn søvn, og muligens ingefær! Fersk ingefærrot som jeg høvler, heller over varmt vann og drikker (smaker sterkt!). Litt sitron i vannet er også ok synes jeg. Håper virkelig at du kommer deg snart. Leser om mange som har det ille frem mot uke 18-20, men deretter er de helt fine igjen. Liten trøst siden det er mange uker igjen kanskje, men det kan være godt å vite at det slett ikke er sikkert du behøver å gå slik svangerskapet ut! Stor trøsteklem og god bedring til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå