Gå til innhold

Har så lyst på hund.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shetland sheepdog... hvordan er de som familihund, noen som kjenner til rasen?

De er jo kjempenydelige da... Har aldri hatt hund før, så kan ikke ha en "vanskelig" en.

Noen hundevenner her som kan gi noen råd? Vi har to barn på 6 år og 2,5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du fått lånt deg en hund av noen i en uke for å se hvordan d er? Er koselig med hund men fryktelig mye arbeid. Å du har såpass små barn enda at de krever en gol del enda. Bare et lite tips:). Feon er ikke alltid en vet hva en går til. Men hund er veldig kosleig og da:). Vet desverre ingenting om Shetland sheepdog da. Å svarte vel heller ikke på du spurte om ..hehe

Skrevet

Hei:)

Har ikke hatt denne rasen selv..men kjenner til folk som har den. Mitt inntrykk er at de kan virke litt nervøse og "gneldrete". Erfarer at de også synes å være nokså reserverte og skeptiske overfor andre mennesker og dyr som ikke tilhører familien. Jeg ville lest masse om rasen, og tatt kontakt med raseklubb og eventuelt oppdrettere for å finne ut om dette er en rase som passer deres familie.

Skrevet

hei ting blir hva du gjør dem til . Jeg har en baby på 5 mnd og en gutt på 5 år. Vi har alltid hatt hund og med nr en hadde vi 2 hunder når han var bitte liten. Nå har vi 4 hunder som bor fast hos oss og det fungerer utmerket.

Men jeg er jo ikke redd for å ta i et tak og har også 2 og 3 hester under begge mine svangerskap og barneperioder.

Jeg er aktiv og går mye tur med babyen i babybjørnen. Da jeg var liten hadde naboen shetland sheepdog og den var trivelig, men det er en arbeidsrase som har lett for å bli gneldrete dersom den ikke blir nok aktivisert.

Som du sikkert vet er den jo mye brukt i agillity og det forteller jo litt om aktivitets nivået. Den har også mye pels så du må regne med tid til pelsstell hver dag og mye hår i huset.

Personlig foretrekker jeg korthårede raser som ikke krever pelsstelll, da jeg finner dette meget kjedelig =)=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...