Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg skal hovedsaklig bruke den til nedlasting av musikk/film og til bildelagring og billedbehandling. (Har pc i forb. m jobb, så dette blir kun pc til privat bruk)
mai mammaen til to Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 jeg ville valgt MAC i stedenfor pc. MYE bedre å jobbe med.iphoto som er på MAC er også utrolig lett å jobbe med
Miss Misantrop Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, nei,,, ikke mac, lol Har en utrolig liten og god Sony VGN-TT. Den har en enorm bat. kapasitet, kan tas med hvor som helst. Bestilles av sony sine sider, ellers tror jeg du kan få den i sverige. Du kan bygge den omtrent som du vil. OK lyd, bra bilde.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2009 Ah, synes dette er utrolig vanskelig. Takk ofr tips så langt. Har en HP Elitebook 6930p som er helt ny og veldig bra (har hatt Hp i 4 år) til jobbruk. Men jeg vil ikke ha denne som hjemmepc, både fordi jeg ikke vil ha samme som på jobb, men også fordi den er veldig dyr (fra 13.000 ++). Jeg hadde tenkt meg en som ikke koster noe særlig mer enn 6-7000 inkl antivirusprogr etc. Det er en pc jeg kommer til å bruke som lagringsplass til bilder (+ at jeg også legger dem inn på en ekstern disk) og som jeg skal laste ned musikk etc. på. Til vanlig surfing, dokumentbehandling etc kommer jeg til å bruke jobbpc'n mest.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2009 Og en ting til; pc'n må ha bluetooth og innebygd kamera! Jeg ser at flere pc'er kommer uten dette.
Lea Laus Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Macbook - eneste fornuftige å kjøpe når man skal ha bærbart!
Lea Laus Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Og hvertfall om det er for nedlastning av musikk og bildebehandling. Ikke får du virus på mac (så og si ikke) og du skal lete lenge etter en fotograf eller grafiker som ikke bruker mac i jobbsammenheng.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Til det formålet der trenger du ikke pc til 7000, 4-5 kommer du langt med. Først må du bestemme deg for hvor stor pc du trenger. 15" er fint å jobbe på, samt at dersom du bare skal ha den hjemme trenger den ikke være liten eller lett. Dessuten om du skal redigere bilder blir 12" litt lite å se på. Det du bør satse på er ram. Fotoshop teks er et tungt program som suger ram ut av maskina, så sørg for å ha gjerne 4 gb. Da vet du at maskina holder ut noen år også. Prosessor, amd eller intel, det spiller ikke så stor rolle, men jeg ville gått for en som var x64 og hadde x64 OS. Jeg ville heller ikke tatt i noe som ikke kom med windows7, for det er en nytelse å bruke. Styr unna vista. Og ikke kjøp vistamaskin med oppgradering. Oppgradering blir aldri 100%. Merke, det er det samme. er du fornøyd med HP, fortsett der, da kjenner du hurtigtaster etc. Personlig har jeg god erfaring med Siemens, og ikke så god erfaring med HP. Dell er gode på service.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2009 Takk Lektor Doppler, det var akkurat litt slik info jeg trengte :-) Men Vista; hva er det egentlig? Jeg ser at min pc har det (det står en liten klistralapp på den med "Windoews Vista"). Fattern òg klager alltid på Vista, men jeg har ikke skjønt helt hva det er som er så fælt med det...? Service er også litt vikig. Jeg har hørt at HP gir dårlig service (gjelder ikke job-pc min for vi har egne folk som fikser) for privatkunder. Kanskje Siemens er noe da. Har det noe å si hvor man kjøper pc'n. Altså feks i butikk eller på nettet, evt hvilken type butikk. Bør man styre unna de store varehusene og finne en dataspesialist eller har ikke det så mye å si?
Trollemor og snuppa! Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg elsker mac, og ville aldri hatt noe annet... :oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå