Gå til innhold

Nå klarer jeg ikke mer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så tungt når familien sliter med sykdom, og det er konstant bekymring og redsel for at de skal falle fra..

Jeg fikk i dag en veldig kjip tlf om at min stefar har blitt kjempe syk. Er innlagt på sykehus og de vet ikke hva som er gale. Så de vet heller ikke hva de skal gjøre for å fikse det.

Jeg klarer ikke å jobbe så bra på jobben som jeg burde, jeg klarer ikke å være en så god mor jeg burde. Husarbeid er min måte å glemme ting på, så da gjør jeg det i stedet for å slappe av som jeg burde.

Det blir så mye!!! Jeg er så trøtt av å hele tiden bekymre meg. Min søster som har vært gjennom ørten hjerteoperasjoner, men aldri blir frisk. Mor og stefar med kronisk sykdom, og nå har stefar blitt enda sykere...

Jeg klarer rett og slett ikke mer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det høres tungt ut. Slitsomt å bekymre seg hele tida. Du får passe på deg selv da, så klarer du bedre å passe på dine nærmeste også. Lykke til med deg og dine :)

Skrevet

Jo, du klarer dette, men det blir tøft....livet er et usikkert prosjekt, og nære venner og familie kan falle fra før de har levd et helt livsløp.

Ta vare på hverandre så godt det lar seg gjøre.

Klem fra en som mistet ung bror og ung svigermor i løpet av 1,5 år.

Skrevet

Uff da.. vet ikke helt hva jeg skal si, men at dette hørtes tøft ut for deg..

Du er HELT sikkert en god kollega og mor, det er jeg sikker på!

Ikke tenk sånne tanker om deg selv, barnet/a dine syns du er verdens beste:)

Alle takler ting på forskjellig måte.

Noen gråter og gråter, blir sinte, inn i seg selv og noen gjør som deg.

Må gjøre noe for ikke å tenke på det.

Og det er helt greit.. man må takle det på den måten man mener er best for seg.

Men kanskej du trenger et lite avbrekk?

Få barnevakt og gi deg selv et par timer heeelt fri, uten å tenke på barn og husarbeid?

Prate med ei god venninne og lufte tankene?

Lykke til hvertfall, gir deg en god trøsteklem :)

Skrevet

Min kjære har permisjon så barnefri er ikke noe problem. Men jeg har jobbehelg, så må jo på jobb..

Det er så mye som skjer at jeg blir helt overveldet. Alt skjer jo på en gang!

Skrevet

Det er jo kjempetrist at det er mye sykdom i familien din, og kjempefælt hvis du skulle miste noen av de. Jeg føler på det at jeg synes jeg har mistet mange for tidlig også.. Bla moren min døde da jeg var 11 år.

Tenk på at du har hvertfall barna dine og ta godt vare på hverandre dere som er her!

Du blir nok sterkere av dette også, tror jeg. Men jeg føler med deg!!

Skrevet

Er det slik at man kan få sykemelding i slike tilfeller, eller det kun om man er fysisk syk?

Skrevet

Nei, psykisk syk gjelder jo like mye det.. Altså som når man blir deprimert, som det er helt normalt at man blir i livet!

Skrevet

Ok. Kansje jeg skal snakke med legen om det så jeg kan få et avbrekk fra jobb.. Blir så tungt å være blid med kunder hele dagen når jeg har mest lyst å sette meg i en krok å gråte....

Skrevet

Uff, stakkars deg! Klart du får sykemelding til du har summet deg litt. Ingen har godt av at du skal tvinge deg på jobb sånn som ting er akkurat nå. ta en prat med legen du! Det er viktigere tross alt å ta seg av familien enn kundene dine. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Ja jeg føler at jeg vil ha godt av å få summet meg litt først. Kansje ta en tur til min mor og stefar for å hilse på. Det er lang reisevei som gjør det vanskelig å ta dagstur..

Problemet er bare det at jeg får så dårlig samvittighet ovenfor jobben. Jeg vet de kommer til å slite med å finne en som kan jobbe mine vakter..

Skrevet

Det skal du faktisk ikke tenke på akkurat nå!! Nå skal du ta vare på deg selv og familien din!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...