Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Far til min sønn har vært oppgitt fra første stund. Han er nå 10 mnd gammel og "far" er enda ikke i orden. Vi (mor og barn) tok dna-test fordi far hadde krevd det, før sommeren. Ikke hørt noe siden. Har purret på nav flere ganger, og fått til svar at det var overført til juristene, og ingen kan fortelle meg noe. Jeg tolker det dithen at han ikke har tatt dna-test... Eller overtolker jeg? går alle saker til juristene? Hva skjer videre om han nekter å ta test? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Hvis han ikke har tatt testen så er det nav som ordner med en domsavsigelse som sier at han blir dømt til å ta testen. Tror de kan sende politiet for å hente han til å ta teste, men ikke helt sikker på det siste her. Hvis du ikke har mottatt svar på testen, så har han ikke tatt den. Hvis han tar testen og dette viser seg at han er faren, så må han skrive under på farskapserklæring. Hvis han ikke gjør dette, så vil saken gå til domstolen. Sånn har jeg skjønt det ut ifra papirene jeg har fått fra NAV. Er i lignende situasjon selv.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 takk :-) syns jo det har tatt tid da... 10 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå