cherry coke Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Gråter jo av den hver bidige gang jo!! Det er jo egentlig ikke en trist sang en gang..
Odine! Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Sjekk Landeplage (LNDPLG) sin episode om Eg ser. Regner med den ligger på nrk.no sin nett-tv. Jeg tror man blir rørt av den fordi man blir sett i den - at man er sliten og trøtt og lei.
Dronningen! Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Jo den er trist iom at den forteller om en person som står på utsiden og ser på den som sliter. Moralen er: Jeg er der for deg hele veien.... Eg ser at du er trøtt, men eg kan ikkje gå alle skritta for deg. Du må gå de sjøl. Men eg ve gå de med deg. Eg ve gå de med deg. Eg ser du har det vondt, men eg kan ikkje grina alle tårene for deg. Du må grina de sjøl, men eg ve grina med deg. Eg ve grina med deg Eg ser du vil gi opp, men eg kan ikkje leva livet for deg. Du må leva det sjøl. Men eg ve leva med deg. Eg ve leva med deg. Eg ser at du er redd, men eg kan ikkje gå i døden for deg. Du må smaka han sjøl, men eg gjør død til liv for deg, eg gjør død til liv for deg. Eg har gjort død til liv for deg. Eg har gjort død til liv for deg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Åjaaa- det gjør jeg også!! Fantastisk sang!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Å JODA, det ER en trist sang... Men akk så nydelig. Jeg begynner også å gråte hver gang jeg hører den. Men det kan vel ha noe med at vi hadde en solist som sang den i kirka under begravelsen til pappa for 4,5 år siden. Pappa døde av kreft, og han sleit mye på slutten, så den sangen passer så innmari godt til oss. Begynner faktisk nesten å grine nå, bare ved å tenke på den sangen.
Alba44 Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Det er tungt, vondt og på en måte godt å høre sangen. Den har jeg hatt med meg i mange år...
thea - M har gull i gulping Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg kan finne på å gråte av Vinterland til Bjørn Eidsvåg.. Så trist tekst! Handler om en mann som har mistet kona si..
Dronningen! Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Vi hadde denne sangen bak på kirkeprogrammet da pappa døde... Han fikk hjerteinfarkt på en båt.... FARVEL av B. Eidsvåg lyset va på men ingen va heima du va borte i et virvar i deg sjøl så usigelig vondt me gjor'ka me konne men du va din egen båt på egen kjøl Ref: du grein deg om for tårer du skreik deg hås og stum du mangla seil og årer du va i drift bak tid og rom så øyname håp et lite glimt i blikket ditt sko du komma tebake likavel nå sitte me aleina med sorg og bunnløs smerte du valg'te det verst tenk'liga farvel me fekk deg te låns du lært' oss å elska me delte din smerte når du sloss Gud - du må finnast ta vel i mot vårt barn og Herre se i nåde te oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå