Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 jeg er alenemor for en nydelig liten jente på 24mnd. Barnefaren og jeg flyttet fra hverandre da hun var 3mnd, og siden har vi hatt et godt samarbeid. Hun hadde samvær med han noen timer to ganger i uken da hun var baby, og siden hun var 14mnd har vi hatt en ettermiddag i uken+ annen hver helg. Dette har fungert utmerket- frem til for 2-3mnd siden. Hun blir helt hysterisk når hun skal til pappaen sin, hyler og gråter og vil være hos meg. Når hun kommer tilbake fra samvær kaster hun seg i armene mine. Jeg får så vondt av henne, og pappaen blir selvfølgelig veldig lei seg. Det er mang en gang jeg har hatt lyst til å ikke levere henne fra seg, men på den måten gjør jeg det hele litt vanskeligere.. Hvis jeg sier om morgenen "idag kommer pappa å henter deg i barnehagen", så er det i orden for henne. Det er det også- dersom han henter i barnehagen. Krisen oppstår når han henter hos meg. Jeg får så vondt av henne- ikke bare synes jeg det er kjempe trist å måtte dele henne annenhver helg, annen hver jul, bursdager og helligdager, men når jeg vet at hun ikke har det noe kjekt heller, så har jeg så vondt i meg. Må legge til at hun ikke er skeptisk til andre mennesker, hvis det hadde vært mommo, tante eller oldeforeldre som hadde kommet, så hadde hun gladelig løpt til dem.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Men hvordan er hun når hun er hos faren sin da? Går det over når hun har kommet hjem til han eller er hun trist og lei hele helgen?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Han sier hun gir seg etter litt,men at hun spør mye etter meg
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Høres ut som om hun trenger å være mer sammen med faren sin, slik at de blir enda mer kjent.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Siden faren har hatt jenta regelmessig på samvær siden hun var nyfødt, så er det vel ikke snakk om at hun ikke kjenner han godt nok? Isåfall tror jeg ikke han gjør en god nok jobb med å bli kjent med henne den tiden de er sammen. HI, kan det ha skjedd noe hos pappaen som de ikke har fortalt deg? Har pappa fått ny dame? Gjør de noe sammen, eller går hun bare å kjeder seg når hun er der? Har pappaen andre rutiner enn deg, kanskje hun ikke synes noe om det? Kan være en enkel forklaring på problemet. Eller det kan være at hun er i en periode hvor hun er ekstremt mammadalt.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Sånn er datteren min og, jeg VET jo at de koser seg sammen. Vi har akkurat samme problem; når hun blir henta i barnehagen gjør det ingenting, men blir hun henta hos meg så er det grusomt. Hun er også klengete og sutrete når hun kommer hjem, men jeg VET jo at det ikke er noe galt. Dette er helt normalt!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 min på snart 3 år er også sånn. eller han gråter ikke sånn som din men han sier gjevnlig "mamma, jeg vil ikke til pappa jeg" og ser super trist ut. men så lenge det ikke er omsorgsvikt hos far så vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. eller om det er noe å gjøre. barnet mitt (og sikkert ditt også) er jo glad i pappaen sin m/ familie. så det er nok bare fravær av mamma som gjør det. og det får vi jo ikke gjort så mye med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå