**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hei Sliter veldig med kynnere, er i dag 25+5 og har vært plaget med kynnere i flere uker. Men nå tar det seg opp, og de 3 siste dagene har jeg virkelig hatt vondt / ubehagelig. Arbeider 100 % på kontor, har hatt en hyggelig travel uke, men kjenner mot slutten av dagen at magen ikke ønsker å være med på mitt tempo!! Har ingen problermer med å "bremse" ned, men hva annet kan jeg gjøre når jeg har så kraftige kynnere?? Føler det bare blir verre når jeg legger meg ned.. ikke hjelper det med et varmt bad... Noen som har noen andre råd? Tar i mot alt med stor takk!! :-)
vann123 Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Lær deg/ øv deg på å puste deg gjennom dem. Da slipper de fortere taket, og du får nytte av det samme når du skal føde :-) Pust inn gjennom nesen, dypt ned i magen og ut gjennom munnen. Konsentrer deg samtidig om å slappe av i resten av kroppen, da blir de ikke så vonde. Begynn med å slippe kjeven, den skal du ikke stramme, ikke bit tennene sammen, slapp av i kjeven, så fokuserer du på å slappe av i hendene, og så tar du resten av kroppen. La livmoren din få gjøre seg ferdig med kynneren uten å kjempe imot, pust og slapp av i resten av kroppen, så blir det nok bedre :-) Lykke til!
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 jeg sliter med mye kynnere jeg åg, men det er ofte kynnere som ikke vil slippe taket. Har fått beskjed om at kynnere skal ikke være slik. De skal ikke v'ære vonde og de skal slippe. til meg gjør det ikke alltid det og jeg får vondt i rygg. Jeg vet ikke om du har det slikt, men Jeg fikk beskjed om at jeg må sette meg ned. Prøve å roe ned. Hvis det ikke blir bedre/gir seg så må jeg kanskje sykemeldes.
vann123 Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har også fått beskjed om at kynnere ikke skal være vonde - og har gjennom to svangerskap hatt nettopp vonde kynnere - og de har IKKE ført til for tidlig fødsel! Veldig glad for det! Merker nå at med pusteteknikk så slipper kynnerne fortere, og smerten er mindre. Det gjør det lettere å komme gjennom dem. Jeg kjenner heller ikke forskjell på kynnere og fødsel - med begge mine har det ikke vært noen forskjell å merke før ca to timer før barnet er ute - DA tar det seg opp... Hvis kynnerne blir regelmessige, øker i intensitet og ikke gir seg om du bytter stilling eller gjør noe annet, så må du ringe til sykehuset - det er godt mulig at det fremdeles er kynnere - det har det vært med meg - men det er ikke mulig å vite forskjell på kynnere og rier alltid... Men anbefaler å prøve avslapping og pusteteknikker først - de hjelper meg nå å komme meg gjennom vonde kynnere, og de slipper også fortere og lettere taket enn de har gjort med de to andre. Jeg er 20+5 nå, så vet at jeg har omtrent 19 uker igjen med kynnere - det er bare å la dem gjøre jobben sin. De trener livmoren, og jeg tror fullt og fast på at det er den voldsomme kynneraktiviteten jeg har hatt i svangerskapene mine som gjør at jeg føder fort og lett! Lykke til!
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2009 Takk for svar.... :-) Prøvde med puste teknikk i dag, følte det hjalp ihvertfall litt. prøver å se om det er et mønster i kynneren! Jeg har funnet ut at de er værst og vondest når: Jeg kjører bil. Har sittet på jobb, bak pulten min en hel dag. Når jeg går... mer enn 100 m og når jeg legger meg ned flatt på ryggen for å få de til å slippe tak... Det beste er å halveis ligge/ halveis sitte i sofaen. Det er 4 dagen med mye ubehagligheter. Ja det er smerter når det er på det værste... :-( så jeg tror jeg må ta kontakt med legen på mandag!! Det jeg har er nok bare kynnere... mener rirene var på en annen smerte skala!! :-) Bekkenløsningen min har også tatt seg opp de siste dagene!! Kan det ha en sammen heng tro?!? Kan jo høres logist ut. For det er jo ikke behagelig verken, gå, sitte eller ligge! Så jeg anspenner nok kroppen litt av den grunn også!! Synd at jeg ikke har time hos fysioterapaut før mandag om 1 uke!!! Tror uansett at jeg må bremse ned aktiviteten... litt surt at jeg ikke klarer å gå en liten tur på byen med datteren min en gang uten at det skal sette meg litt ut resten av dagen!! :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå