dorris1 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 jeg skal søke om barnehage plass men er veldig usikker på hva jeg skal velge av barnehager..kan jeg feks ringe å spørre om å komme på besøk,bare for å se ,er det noen her som har gjort det?og kanskje de i barnehagen lurer på hva jeg skal se på .hva skal jeg si da ??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 vi gjorde det. ringte to og mailet en. Sa vi bare ville se hvordan de har det5 og høre litt om hvordan de gjør ting. Veldig kjekt, for den vi trodde vi skulle søke i var den vi likte dårligst.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Vær ærlig ang at det er for å vurdere hvilken du vil prioritere. Hvis de spør hva du skal se på, kan du svare "Barnegruppen, de voksne, lokalet og uteområdet."
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Har barnehagene virkelig kapasitet til å ta i mot flere tusen foreldre som vil sjekke ut bhg i tilegg til å ta seg av ungene og passe på at alle disse fremede voksne ikke er en fare for ungene? Jeg ville ikke likt det om en haug med fremende voksne skulle komme i vår bhg og utsette ungene for fare og dårligere pass for at de annsatte var optatte med disse. Tet er lite noe annsatte som det er.
Gjest Tale30 Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Ring og snakk med dem, still spørsmål over telefon. Jeg har gjort det og noen av dem har invitert meg til å komme for en kikk. Da vet jeg at de har kapasitet. Enig med hun over at det hadde blitt en belastning om alle foreldrene som vurderte å søke kom innom. Særlig gjelder det i byer som Oslo når det er hundrevis av foreldre som skal søke plass. Ellers kan du lære mye av å lese årsplaner og å google navnet på barnehagen. Dersom noen har dårlige erfaringer er de raske med å poste det på nett.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Det er mye som ville være et problem hvis "alle" gjorde det. Men som går bra nettopp fordi bare noen relativt få gjør det. Å ringe for å SPØRRE om du kan komme på besøk er ikke noe problem. Enten sier de "ja" (særlig hvis de ikke har nok søkere), eller så sier de "nei".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå