ho81 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Altså hvor høyt er toppen på livmora? Leser her inne at ved 12 uker har den kommet like over skambenet. Jeg er 12 uker i dag, og toppen på livmora mi er like under navlen...
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Synes det hørtes litt rart ut... men det skal jeg ikke si sikkert... den kan jo være veldig hoven eller noe?! Men jeg kjente ikke livmora mi engang da... Når livmora mi var ved navlen, så var jeg 20uker... Nå er den ett par cm over, er 22 uker på vei..
ho81 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Den kan være hoven? Var hos legen for ei uke siden, han bekreftet også at det var livmora jeg har kjent så høyt oppe. Eller, den var vel en cm lavere da, enn nå. Dette er tredje gangen jeg er gravid, og da kan vel livmora være noe større enn hos førstegangsgravide, men jeg syns det var så veldig mye større enn "gjennomsnittet". Legen sa ikkeno mer om det, enn at ved 20 uker skal den være ved navlen... Jeg har drømt i flere uker at jeg føder tvillinger... Men håper på bare en da. Sånn for enkelthets skyld!
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Skulle til å si det- da er det nok flere, kanskje 3? Hehe- neida;P Ei venninne av meg skal ha tvillinger, så har litt "angst" her i gården også. Men gud, tenk så koselig da! Også all den gleden de har av hverandre- resten av livet! Må være helt fantastisk også, til tross for at de første årene nok er hektiske;) Lykke til uansett hva magen måtte sjule:D Min er forresten halvveis opp til navelen, litt lenger kanskje og jeg er 14+4.
ho81 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2009 Missforstå meg rett, om det kommer fler enn en, blir de tatt i mot med like stor glede, og blir like mye elsket. Det viktigste er jo at svangerskapet går bra og at barnet/barna kommer friske og raske Men, har to "små" fra før (4 og 6 år) og de tar jo sin del av oppmerksomhet, tålmodighet og slikt, derfor jeg vil ha "bare" en! Men fordi livmora mi er såpass høyt oppe allerede, og pga drømmene mine blir jeg litt sånn.... stressa! Håper iallefall det ikke er no galt.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Her ligger toppen på livmora godt over navelen Er 22+0 i dag:)
LittleBee Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er 20+4 og livmora er litt oppfor navlen. Kanskje du er lengre på vei enn du tror? Eller har mye fostervann? Du får høre med legen, så kanskje du får en tidlig ul for å sjekke om det er flere der inne?
21.april Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg venter nr 2 og kjente også livmora langt opp mot navlen rundt uke 12. Dette ble bekreftet av jordmor og ultralyd. Magen ble veldig raskt stor denne gangen men stagnerte litt etter uke 12. Nå er jeg 16+4 og kjenner livmora rett under navlen, og det er vel normalt tror jeg. Blir jo spennende å se om du venter en eller to. En venninne av meg var på kontroll i uke 12 og fikk beskjed om at livmora var like stor som den skulle være i uke 17/18. På ultralyd i uke 19 fant de to bebier:) Lykke til.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Livmortoppen ligger rett under navelen og jeg er 21+4
Guttemamma til tusen :) Skrevet 25. oktober 2009 #10 Skrevet 25. oktober 2009 jeg venter nr to, og her var livmorga også oppe ved navlen slik du beskriver. Det har fortsatt ikke stagnert, og livmora er nå godt oppi ribbeina.. er 25+0. Legen målte magen til 29cm sist kontroll, altså det den skal være i uke 32. Synes sevfølgelig den er stor, men ikke noe jeg kan gjøre med det:) Kjenner herrlige spark i ribbeina, og nyter å være gravid:) Vær forsiktig med å sammenligne med andre, det er mye som er normalt!
jente08&jente2010<3 Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 22+4, og livmora ligger litt ovenfor navlen:)
eeeeek Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Dette er jo også litt individuelt. Da jeg var hos jordmor tidligere denne uka, sa hun at livmora mi lå så høyt at enten var jeg kommet mye lengre, eller så ventet jeg tvillinger. Men ultralyd bekreftet min egen termin, og viste ett barn Jeg er i 19. uke, og kjenner livmora godt over navlen
<3 Maren <3 Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 Livmora mi er nå kommet oppunder ribb-beina, er 24+0, jordmor mente at jeg venter en stor baby, hadde ikke noe ekstra på magen fra før av, og er førstegangs..
dølajinta Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Her er toppen av livmora et par cm over navelen. Er 22+0.
hjjkaqhd Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 Livmora mi var et par cm under navlen i uke 12. I uke 13 var den midt i navlen og nå i uke 18 er den nok 5 cm over navlen. Er bare en inni der
Bea34 Skrevet 25. oktober 2009 #16 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har hatt en livmor som har ligget meget høyt hele tiden. Da jeg var ca 12 uke på vei, så lå livmora over navlen. Den lå så høyt at når jeg var på innvendig UL i uke 11, så fant de ikke liv først pga at de ikke fikk UL-proben langt nok "opp". Heldigvis fant vi babyen til slutt. Jeg er nå i uke 28, og har hatt livmora oppe i ribbena siden uke 15. De har ingen forklaring på hvorfor det er slik, men jeg venter bare en baby og alt annet er normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå