Kongeørna Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Kom inn på vurdering av igansetting på mandag, 16 dager før termin. Som jeg har skrevet såvidt litt om før, døde min beste venninne i barsel for to uker siden, og etterlater seg en liten jente som vi håper å innlemme i vår familie. I tillegg fikk begge mine tenåringssønner svineinfluensa, så summen begynte å nærmer seg et maksimum. Ble undersøkt og legen syntes at babyen så moden og klar ut. Rolige dager på føden på Bærum gjorde at jeg fikk direkte innleggelse. Jeg hadde moden livmorhals, og jordmor tok vannet. Fikk umiddelbart jevne rier, men de ga seg etter et par timer. I fellesskap ble vi enige om å vente til dagen etter med drypp. Klokka 7 på morgenen begynte det allikevel opp igjen av seg selv, og så fikk jeg noen drypp for å få noe mer "sus i serken". Denne gangen hadde jeg ikke noe stort ønske om fødsel uten smertelindring, så jeg ba om, og fikk, epidural. Klokka 11 var vesla ute. En helt grei fødsel, om enn ikke med det beste utgangspunktet for oppstart. Et lite utvendig sting. Hadde med meg min fantastiske mann, en nydelig jordmor, og en herlig jordmorstudent. Resultatet ble ei nydelig jente, 3670 gram, 51 cm og 36 i hodeomkrets. Må også nevne at Bærum sykehus har vært helt fantastiske, de har vist en utrolig omsorg og forståelse for vår situasjon. Jeg fikk enerom, og tilbud om å være der til jeg var klar for å reise hjem. I dag kjente jeg at jeg ville hjem, og det var godt å sitte i egen sofa igjen. Melka renner i strie strømmer! Lykke til dere som enda venter!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Ååh,så fint at de tok vare på deg,vennen! Gratulerer masse masse! Jeg hadde ikke fått med meg dette med venninnen din,- kondolerer så mye. At begeret ditt er nådd skjønner jeg veldig godt! Kos deg med nurket ditt, god bedring til sønnene dine og godt at din venninnes jente er så heldig at hun har dere midt i tapet... *Klappe på* Gratulerer masse igjen! For å ha hatt en noe provosert fødsel så hørtes den neimen ikke verst ut heldigvis
ch88 Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Gratulerer med en liten prinsesse:) men huff da så fært det med venninna di. hva skjedde egentlig?
Tigerpote Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Uff, så leit å høre om venninnen din! så utrolig trist at noe slikt skulle skje. Gratulerer så mye med den lille jenta:) Kos dere med henne i tiden framover.
second_time Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Så leit å måtte oppleve sorg og samtidig ha gleden av sette et barn til verden. Føler med deg. Ta godt vare på deg selv og dine. Gratulerer så mye med den lille. Sender dere mange gode tanker
Kongeørna Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2009 Venninna mi fikk svangerskapsforgiftning tidlig i svangerskapet (før uke 20, ekstremt sjelden). I tillegg til diabetes. Hun ble forløst i uke 25+6, barnet klarer seg utrolig bra, og er nå nesten 2,5 kg (10 uker). Venninna mi ble veldig dårlig, og døde dessverre 7 uker etter forløsningen, som en følge av svangerskapsforgiftning. Har ikke sagt stort om dette her inne, mange blir redde av sånne historier. Dette er som sagt en sjelden utgang på en lang rekke med uheldige omstendigheter. Uansett - kjenner det har preget de siste mnd av mitt svangerskap - vi skulle liksom gå gravide sammen hele veien, men så ble det så veldig annerledes.... Livet er kontrastfylt - det er vanskelig å skulle unne seg gleden over de to fantastiske nye livene oppi et dødsfall av en kjær venninne. Takk for omtanken, jenter.
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Hei, gratulerer masse med den lille tulla di!! Ellers må jeg si at det var veldig trist å lese om venninna di. masse lykke til videre:) klemme på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå