♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hvor lenge skal man holde en (ute-)katt inne etter man har flyttet til nytt hus? Har hørt 2 uker er anbefalt, men er det mulig å prøve etter bare 1 uke? Han ser ut til å trives godt her i huset (i motsetning til sist gang vi flyttet), men han begynner å bli veldig rastløs nå og vil ut. Tenkte å prøve å slippe han ut i helga, siden vi da er hjemme og kan slippe han inn når det måtte passe. Han har vært inne 8 dager i dag. Eller burde jeg vente til neste helg?
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg hadde min katt inne i 3-4 dager før jeg slapp han ut. Det var på sommeren da, og i bor på landet, og jeg var ute samtidig. Men etter en dag så gikk det kjempe fint og han fant veien hjem uten problemer;) Jeg ville prøvd om jeg var deg. Kan være lurt å gå ut sammen med katten og holde seg ved/i huset slik at det er noen hjemme når katten vil inn.
Lea Laus Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Man sier jo at katter er bundet til menneskene og ikke stedet, så om du skal forsøke etter en uke ville jeg blitt med ut til å begynne med slik at den forstår at her er du... hvis ikke kan den begynne å lete etter deg;)
trillemamma Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har også hørt to uker, men jeg har en helt annen personlig erfaring. I barndommen tok vi pus med på campingferie hver sommer. Vi kjørte med bil over fjellet og tok inn på en campinghytte, av og til dro vi også over til Sverige. Pus var med, utforsket campingplasser, skogområder og flørtet med de lokale kattene. Pus stakk aldri av, bortsett fra en natt når han snek seg ut av teltet og gikk på jakt. Den morningen fant vi 3 mus på rekke og rad utenfor teltet. Stolte pus ville vise frem fangsten sin.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg hadde planer om å holde min pus inne i 2 uker, men hun stakk ut etter 4-5 dager. Hun kom hjem igjen, så ingen problem. Har aldri stukket av.
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2009 Takk for svar! Da tror jeg pus skal få en etterlengtet luftetur i morgen. :-)
Ajam Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Pusen min har flyttet med meg 3 ganger. + at hun har vært med på helg besøk. Første gangen vi flyttet ble hun holdt inne i 2 uker. Men tror også at de er mer knyttet til eiere enn sted, så de siste gangene har hun fått gått ut etter ett par dager. Og det har gått veldig fint Men du får gjøre hva du føler er best, for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå