Gå til innhold

Jeg har født! Drømmefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 20.oktober, to dager etter termin, men PÅ menstruasjonsdatoen skjedde det store :)

Klokken 14 kjente jeg riene begynne, og da kjæresten kom hjem fra jobb rundt 16 hadde jeg rier med 5-6 min mellomrom. Vi spiste derfor middag og ventet med å ringe føden.

Klokken 17.30 hadde jeg derimot rier på henholdsvis 1 minutt og par-tre minutter mellom, så da ringte jeg føden.

I og med at vi bor 10 minutter fra sykehuset sa jordmoren at jeg godt kunne være hjemme litt til, siden dette hørtes ut som det var i startfasen.

Klokken 19 kjørte vi til sykehuset.Jordmoren skulle se om jeg hadde fått åpning, og sa at jeg ikke måtte bli skuffet om det ikke var noe særlig åpning siden jeg var førstegangfødende. Men da hun målte hadde jeg 7, nesten 8 cm! Alle fødestuene var dessverre opptatt av andre fødende, så jeg måtte få ei seng inn på mottakskontoret og føde der.

Klokken 20.45 gikk vannet, og 20.56 var lillegutt født! Jeg var siste person som kom inn den dagen, men den første som fødte.

Fikk et 'pyntesting'. Drømmefødsel! :)

Nå er jeg og lillegutt kommet hjem, og vi koser oss. Alt var bra på tredagerskontrollen i dag, hadde bare gått ned 200 g etter fødsel.

Nå takker jeg for meg.

- Og til dere andre som venter, lykke til! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- og psst, ingen smertestillende heller ;)

Skrevet

gratulerer så mye:)Dette høres ut som min plan..hehe:) Kos dere masse med lillegutt:)

Skrevet

Gratulerer så masse. Jeg kjører samme plan som deg. Likte den.

Skrevet

Dette var jo virkelig en drømmefødsel!! Så flott!! :0) Gratulerer så mye med den lille gutten. Kos dere masse i tiden fremover :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos dere med den lille:)

Gjest eelis+guttespire *har født*
Skrevet

Gratulerer!! :-D

Skrevet

Gratulerer :-) sånn fødsel vil jeg og ha :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...