Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan eg gjer d slik? Har kokt vann som står i kjøleskapet, tar d så utav og varmer d til 40grader å så tar eg i pulveret.. er d ein forsvarlig måte å gjer d på? bruker nan2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jess, det er det=) Har gjort det sånn selv i flere mnd- med stor suksess;)

Skrevet

Det kan du så absolutt - sånn jeg gjorde det tidligere. Nå er han så stor (og spiser på alt han får i munnen - lite sterilisert) at han får kaldt vann rett fra springen som jeg varmer i micro før jeg tilsetter pulver.

Skrevet

mi e 6mnd å spiser på ALT hu får tak i... Trenge eg ikkje å koka vannet då altso?? Tappe du fra springen i flasko å rett i flasko å varme d i microen te ca 40 grade? Så enkelt? hehe

Skrevet

Etter 6 mnd trenger du ikke å koke mer, nei.

(Men du bør koke flaskene og tutene en gang i blant).

Og ja, det er akkurat så enkelt som du beskriver :-)

Skrevet

hehe, her gjekk d fort i svingane.. E kje alltid da blir rett skreve m eit halvt auga på pcen å eit halvt på tven.. hihi

Skrevet

Ja, koker jo flaskene å tuttane etter kvar gong.. eller eg hiver flasko minus tuttane i oppvaskmaskinen viss den skal kjørast.. men er aleina så den blir ikkje satt på så ofte.. :) Trudde me alltid måtte koka vannet fyst når d sku pulver oppi.. :) var nesten som ein openbaring detta, hehe

Skrevet

Jeg koker ikke vann, og flaskene koker jeg bare av og til, ikke etter hver gang. Vasker bare i rent, varmt vann med egen børste og eget tørkehåndkle (får ikke til i maskinen, de blir bare ekle uansett hva program jeg bruker på tullemaskinen vår, hehe).

Skrevet

Trenge eg kje koka flaskene eller ha dei i oppvaskmaskinen heller? gu, så greit.. men no får bare mi tillegg te kvelds så d blir jo bare 1 flaska te dagen, så d er kje noke stress å koka den eina liksom, hehe..

Skrevet

Da jeg fødte sist fikk jeg beskjed om at de ikke lengre kokte vannet, bare tok kaldt vann fra springen og varmen...

Siden dette var godt nok på føden gjorde jeg det hjemme også, kokte aldri vann, og kun en sjelden gang flasker...

Men mulig at det er kommet nye anbefalinger etter dette, jeg er jo ikke helt oppdatert:)

Skrevet

Jeg fikk høre at vannet er ansett som trygt nok men at det var opp til meg om jeg ville koke vannet. Dermed kokte jeg vann når jeg var på besøk i Oslo som den gangen hadde et heller frynsete rykte angående vann og hjemme gjorde vi det ikke.

Skrevet

mi helsesøster sa når mi var 3mnd at eg kunne slutta å koka vatnet hu drakk osv...da var pga alderen trur erg, ellers har du jo den regelen at når di putter ting i munnen sjøl så kan du slutta å koka vannet... men trudde da måtte vera kokt pga pulveret i erstatningo, men no e eg ny på mme å har ikkje særlig god peiling på detta endo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...