Gå til innhold

Svineinfluensa vaksine...


e-09

Anbefalte innlegg

Skal dere vaksinere barna deres? jeg er veldig i tvil. Legen min anbefalte det i dag (men påpekte veldig at det var helt frivillig og på eget ansvar), samtidig som vi foreldre vaksinerer oss..

 

Hva sier dere mammaer? barna våres er jo like gammel så kan være interessant å høre forskjellige synspunkter..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På pandemi.no sine hjemmesider anbefaler de ikke barn under 3 år og vaksinere seg.....

 

Vi er veldig usikre på hva vi kommer til å gjøre, tror vi ser situasjonen litt an... er nok ikke vaskiner ( i følge VG) til alle før rundt jul...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at de har endret synet på at barn under 3 år helst ikke skal ha vaksinenen... nå er det visst 6 mnd... da er jo våre små gamle nok..

 

Er veldig usikker....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaksinert meg, tar ansvar for helsen min og de rundt meg! Skal høre på helsestasjon til uken om å vaksinere prinsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

jeg skal bestille time til meg og samboeren å få oss vaksinert...men når det gjelder våre barn snakker jo de om at de kanskje må få dobbel dose for at det skal virke (skummelt), og de har ikke forsket nok på langtidsvirkningene....men får vel bare vente å se. Og følge rådene på helsestasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir vaksine på både store og små her hos oss...

 

Men er vel en stund enda til vi kan få tatt den, da vi ikke er i risikogruppa. Har ikke bestillt noen time, burde jeg gjøre det nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig usikker, men heller vel mot å ta vaksinen. Mannen min bør ta den pga jobben sin og jeg tror nok at jeg og jenta vår også kommer til å ta den. Men jeg syns det er litt skummelt å gi den til en så liten baby siden den først bare var anbefalt til de over 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig veldig veldig i tvil. Vi skal på ferie til Gran Canaria i januar, og tenker at det kanskje er lurt av oss å vaksinere oss siden vi skal reise.... Men er veldig skeptisk siden vi ikke vet om det er noen bivirkninger om noen år til. Samt at de små (de jeg har hørt om ihvertfall...) blir veldig dårlige av vaksinen. I tillegg så forandres jo imunforsvaret til de små så fort, så vet ikke om det er noe hensikt å vaksinere minsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info til de som mangler info om bivirkninger på tamiflu hos babyer:

 

Vi har vaksinert vår baby på 6 måneder og en uke. (Han er 66 cm og 7,9 kilo.)

 

Han ble vaksinert mot svineinfluensa i går. Milde bivirkninger: Spiste kanskje litt lite i går, er litt "hard" på vaksinasjonsstedet (i låret) i dag, og har hatt mild feber (37,6). Allmenntilstanden er imidlertid upåklagelig. Smiler, ler og leker helt som vanlig.

 

Sov inne hos ham i natt, og har vært veldig på vakt. Men alt ser ut til å gå helt bra.

 

Stikket var som trippelvaksinen, men kun ett stikk. Han gråt bittelitt da det ble satt, men var fornøyd igjen ett sekund senere. Smilte og lo som vanlig.

 

Vi satte sprøyten på helsestasjonen, og siden vi ikke visste om han var allergisk mot egg, ble vi sittende og vente en 30 minutter etter vaksinering. De har all beredskap som skal til dersom bivirkninger oppstår (adrenalin etc.), men alt gikk fint, og vi har vært hjemme og tatt det med ro siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...