Gå til innhold

Da er det bestemt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

minstejenta skal ta svineinf.vaksinen. Siden hun tilhører risikogruppen fikk vi beskjed i dag om at hun bør ta denne vaksinen neste uke når den kommer.

Har vel vært negativ til denne vaksinen hele veien. Men nå har vi bstemt oss for å høre på legene, så får vi håpe vi gjør det rette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja, det med vaksiner er vanskelige valg å ta synes jeg. Men det går sikkert helt fint! Lykke til!

Skrevet

kan jeg spørre deg hvilken risikogruppe hun er i? min sønn har astma, og jeg lurer på om han bør ta den.

Skrevet

Barn med astma bør ta den. Hadde endelig bestemt oss vi også å ta den over helga, å i dag har han feber.. så da spørs det da når han kan ta den. Jeg skal ta den på mandag. jobber innenfor helse og omsorg

Skrevet

Selvfølgelig gjør dere det rette....noe annet har vært helt feil.... :))

Skrevet

her skal den tas av alle,bortsett fra lillebror,siden han er bare 2år, men jeg og storebror har begge astma,og er i risikogruppen,så her skal den tas.

Skrevet

Hun har astma og skal derfor ha vaksinen..

Skrevet

Hvem fikk dere beskjed av? Jeg lurer på om jeg er i risikogruppen, hvordan defineres det?

Skrevet

Fikk beskjed av fastlegen. Jenta vår har astma og er derfor i risikogruppen. Gravide er også i risikogruppen. Ellers må du bare ta kontakt med fastlegen for å høre om du tilhører risikogruppen.

Risikogrupper og helsepersonell først

Særlig utsatt for komplikasjonar er gravide og personar med kronisk luftveissjukdom,

kronisk hjerte og karsjukdom, nedsett forsvar mot infeksjonar, diabetes type 1 eller 2, kronisk nyresvikt eller leversvikt, kronisk nevrologisk sjukdom eller skade, samt personar med svært alvorlig fedme. I tillegg er helsepersonell prioritert for å beskytte pasientane og seg sjølv mot smitte. Denne vaksina får vi puljevis frå folkehelseinstituttet og vil derfor ikkje kunne tilby vaksine til alle som måtte ønske det, men vil følgje prioriteringane frå sentralt hold og prioriterer dei yngre først da det er dei som har blitt harast ramma. I løpet av hausten vil vi få nok vaksine til at alle som måtte ønske det kan få.

Dette fant jeg på en nettside..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...