Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Bruker NAV den bidragskalkulatoren på nett? Regner de for hvert barn, og plusser dette sammen? Eller hvordan gjøres det?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, de bruker den de har på nett og jeg foreslår at du gjør det samme, så får du svar på spørsmålene dine....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Men der står det " Beregningen gjelder bare for ett barn. Dersom den bidragspliktige har flere barn og/eller flere saker, kan bidraget avvike fra dette beløpet." Derfor jeg lurte på om de legger de to beløpende sammen,eller om de har en annen måte å finne ut av det på... Når jeg reger der skal jeg ha en sum for minste og en sum for eldste..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 At det kan avvike, har med bidragsevnen til den som betaler bidrag. Du regner for et og et barn, og så legger du sammen. Du finner bidragsevnen til bidragsyter et sted på slutten i kalkulatoren. Dersom bidragene sammenlagt overstiger den bidragsevnen, så får du mindre. For en skal ikke betale mer enn bidragsevnen sier en kan. At summen er ulik, har nok med alder på barna og slike ting å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå