Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Tenker du på barnebidrag ?? Det har i så fall ikke noe med særeie å gjøre...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Neinei, mannen min har mistet jobben. Har jeg plikt til å forsørge ham? Han får ikke så mye i dagpenger. Jeg trodde ja, men han mener nei... Dessuten har man fremdeles opplysningsplikt ang. penger når man har særeie?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg trodde særeie kun dreide seg om det man hadde FØR man ble gift og at de samme "rettighetene" gjaldt etter inngått ekteskap. Altså at særeie kun dreide seg om hverandres rett til å holde på det man hadde før inngått ekteskap, men etter gjaldt de samme reglene okke som...? Mulig jeg har misforstått?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Særeie gjelder egentlig bare ved skillsmisse. Forsørgerplikt overfor ektefelle har en.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Særeie kan du kun ha på det du hadde før du ble gift eller på arv. Ellers er alt felles og man har forsørgerplikt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Særeie har ingenting med forsørgerplikt å gjøre. Særeie trer kun i kraft dersom ekteskapet oppløses. Forsørgerplikten har begge så lenge dere er gift.
Miss Misantrop Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, du har forsørgerplikt selv om du har særeie. Det vil selvfølgelig si at man kan bli ansvarlig for å ta av særeiet for å ivareta forsørgerplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå