Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg er hjemme alene med datteren min på 3 fra i dag til søndag og lurte på om lage noe gott å kose meg med i morgen kveld. Og så tenkte jeg at vi har en åpnet donk rødvind. Er det så farlig om jeg tar et halvt glass til maten? Blir jo ikke full av det
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 i mine oeyne er det bare koselig
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 herregud er du dum eller... et halvt glass vin til maten?? det finnes da ikke farlig!! så lenge du ikke blander det med piller og blir sløva!
The Bad Gal Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Så vidt jeg vet kan man vel kjøre bil etter bare et halvt glass, så ser ikke noe galt i det. Men ville ikke gjort sånn at jeg ikke var i kjørbar stand, man vet aldri om man får behov for det. (forutsatt at du har lappen selvfølgelig) Drikker ikke alkohol selv, så kan ikke mye om hvor mye, hvor lenge osv mtp promille.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 hææææ?? Jeg og samboeren deler titt og ofte en flaske vin i helgene!! herregud.......
Lilleleen Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Kan til og med ta ett helt glass ) kos dere masse i helgen:o)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Hva er det du er redd for å bli slaktet her for da? Fordi du skal ta deg et halv glass vin til maten i helgen? Skjønner ikke hvorfor du aboslutt skal gidde å spørre om det her inne. Du ser jo selv at det er fult mulig.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Har bare fått inntrykk av at DiB - poletiet arresterer alle som nevner alkohol og barn i samme setning. Tror jeg tar dette halve glasset jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Det første du bør gjøre, er å lære deg å skrive!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Kos dæ! Å sku du ta et helt eller kanskje 2 glass, så finns d taxi om d sku skje nåt forutsett. Dårlig argument å si at man ikke kan drikke sæ ukjørbar... Ka me dm som ikke har lappen da? E dm uforsvarlig hele tia dm da?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg lurer på hvorfor dere kjøper vin i donk og ikke i flaske? Hvis du er av den sorten som synes at et halvt glass ikke krever at man fortsetter med et helt og ett til og ett til? For den som drikker bare ett glass og ikke engang hver kveld, er flaske vel så bra som donk.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #13 Skrevet 23. oktober 2009 Det er resten av en donk mannen og en kamerat hadde med seg på fest i forrige uke HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 Slapp av HI, jeg hadde glatt tatt 2-3 glass. Man kan ikke slutte å leve fordi man er alene med barn. Hilsen alenemor i 9 år som har tatt mange glass vin.
The Bad Gal Skrevet 23. oktober 2009 #15 Skrevet 23. oktober 2009 Sånn basert på svarene her, så hadde jeg konkludert med at du ikke skulle skrevet innlegget, for folk slakter når de får muligheten, om du enn drikker for mye eller for lite. Ang. det å være i kjørbar stand, så trenger det ikke være bokstavelig talt, men at man er i stand til å kjøre bil, vil også si at man er i stand til å reagere kjapt, være rasjonell m.m Og er det sånn at d som ikke har lappen og bil, bare kan drikke seg fulle når de er hjemme alene med barn, siden de likevel ikke kan kjøre? Ja, man kan ta taxi, men det hadde ikke jeg hatt tid å vente på dersom det skjedde noe som gjorde at vi måtte rushe til legevakta e.l. Det er rent hypoteisk, men det skjer, har naboer som har måtte kjøre i full hast til legevakt opptil flere ganger med småungene på kvelden og natta. Ting skjer ofte når man minst venter det, så hvorfor ikke ta forbehold når man har ansvar for barn?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 Men hvis det er noe som virkelig haster, så er det jo fult mulig å ringe 113.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #17 Skrevet 23. oktober 2009 Og av de samme grunnene bør man følge barna til og fra skolen frem til minst femteklasse, i tilfelle det kommer en bil og meier dem ned. Man vet aldri hva som kan skje!
The Bad Gal Skrevet 23. oktober 2009 #18 Skrevet 23. oktober 2009 Men om man skal vente på at ambulansen kommer, så hadde man allerede rukket å kaste seg i bilen for å kjøre selv før ambulansen kommer. Jeg krisemaksimerer her, men alkohol synes jeg ikke man kødder med. mulig forddi jeg selv er avholds, men jeg kan ikke s hvilken glede man har i å drikke lite nok til å ikke bli beruset, men for mye til at man likevel ikke er i forsvarlig stand til å f.eks kjøre. Er det ekstra halve glasset bedre enn det første halve?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #19 Skrevet 23. oktober 2009 Man bør alltid være i kjørbar tilstand når man ikke er alene. Tenk om mannen din får et akutt illebefinnende, eller en nær venninne og hva med bestemoren din?
Dronningen! Skrevet 23. oktober 2009 #20 Skrevet 23. oktober 2009 Da lurer jeg på en liten bagatell i denne store sammenhengen... Hva fader gjør jeg som ikke har førerkort når jeg er hjemme alene med barn??? Da ringer jeg taxi eller 1-1-3!! Satan til krisemaksimering - kos deg med vinen du HI:o)
millie+2klumper Skrevet 23. oktober 2009 #21 Skrevet 23. oktober 2009 Helt alvorlig. Kos deg med et glass el TO du:). Det med å være kjørbar er jo ganske teit.Mange som er alene uten bil runt omkring. Hva skal de gjøre da liksom? IKke sikkert Hi har lappen heller. Men uansett. Et glass eller to går da helt fint:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. oktober 2009 #22 Skrevet 23. oktober 2009 Herregud,du litt lenger opp i tråden som lurte på hvorfor hun ikke hadde en flaske i steden for en dunk .Hva er forskjellen ? HI: kos deg med litt vin du
Dronningen! Skrevet 23. oktober 2009 #23 Skrevet 23. oktober 2009 Og jeg lurer fortsatt på hva jeg gjør om det skulle skje noen ting?? Uten lappen og har tatt et helt, ja et helt!!, glass med vin...
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #24 Skrevet 23. oktober 2009 Skal vi se, jeg har bil, lappen, barn og mann som er på jobb. Og vin... Jepp, jeg skal ta meg enda flere glass vin enn HI hadde jeg tenkt, og jeg har allerede tatt alt. Og ikke nok med det, jeg skal ikke gjøre det alene engang, for jeg får faktisk venner på besøk! *panikk*
Tigerpote Skrevet 23. oktober 2009 #25 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg kjøper pappvin nettopp for å kunne ta et glass med vin. Ei flakse må jo drikkes opp, ellers blir den sur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå