♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Hørte rykter om at slik er det på elverum også. Har du født ennå, line_mor?
Gjest lillemamsi Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 det syns jeg er helt greit. er der jeg skal føde om noe sku hindre meg i å ha hjemmefødsel. ettersom jeg har forstått så kan søsken, besteforeldre osv, møte mor og barn på et rom utenfor avdelingen (ved heisen der)
Mam again! Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 I kristiansand er det også bare far som får komme. Vet ikke om det er mulig at søsken o.l får komme å se babyen noen plass på sykehuset her.. Noen andre som vet?
♥vinterbaby♥ Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 På Fredrikstad sykehus har det i et par mnd nå vært forbudt med besøk av andre enn far på føden og barselavdeling.. Men det er fritt fram for besøk i feks vestibylen! De unngår bare å ha mye folk inne på avdelingene... Regner vel med at det er slik på andre sykehus også? Er jo mange fellesarealer på sykehus som kantine, vestibyle osv...
~Tjorven,overtid~ Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Ja,dette fikk jeg også vite i dag! Syns det igrunnen er bra att de stenger jeg! Skal selv føde på Lillehammer i disse dager:)
line_mor Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2009 min termin er i dag,men ingen tern til fødsel etter helgevasken heller, lurer på om vi skal prøve sex i kveld gitt. vet ikke åssen det er å møte folk på det rommet utenfor avdelingen, da er vi jo egentlig like langt for da kan mor dra med seg smitten inn igjen. blir iallefall god tid til å komme i gang med amming og det å få slappet av.
MammatilKaFe Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Utifra det Oppland arbeiderblad skriver i dag er det ikke lov å ta den nyfødte med ut av fødeavd. Dette gjelder alle fødedivisjoner inenn Sykehuset innlandet. Videre skriver de at mor skal oppholde seg minst mulig utenfor avdelingen. Dette er for babyene våre sitt beste. Men vil tro det er flere enn meg som føler at det er INNMARI urettferdig at den svineinfluensaen sku komme nå..... Restriksjonene kommer sikkert over hele landets sykehus etterhvert. Vi får nyte tiden på føden sammen med bebisen (e) og pappaen og ta besøket når vi kommer hjem....og da MÅ gjestene være symptomfrie skal de komme inn i mitt hus;)
Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 kk i bergen også, jeg synes det er ett godt forebyggende tiltak, vil ikke ha noe svineri på føden!!! blir vel såå på de fleste fødeavdelinger landet rundt...
MammatilKaFe Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 Trygt og godt at de setter i gang slike tiltak. De få dagene man skal være på føden går jo bra. Vi får sende masse mms til besteforeldre og tanter og onkler
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Ringerike sykehus har det samme, men der kan søsken være med sammen med far
Super-mamma-85 Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 nejj fysj jeg som har ei på 10mnd som aldri er borte fra meg hehe.. er vell jeg som kommer til å ha mer sorg en henne.. hadde nå håpet hun kunne kommet til meg da men.. Men er vell mulig lov å reise hjem fort om en ønsker det... jeg kommer til å gjøre det om lillhammer stenger gitt.. 8uker igjenn nå
MammatilKaFe Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 Jupp, du får jo helt sikkert reise hjem igjen så fort som overhodet mulig. Og du som allerede har ei lita ei er jo mest sannsynlig mer "dreven" enn oss førstegangs og da går ting som regel mye lettere! Lykke til!!!
septbaby09 Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Må bare si at de hadde stengt for besøk på Bærum også da jeg fødte 5.10. Vi hadde familierom slik at samboer bodder der med oss. Vi syns begge det var helt fantastisk å slippe å tenke på besøk. Vi kosa oss og fikk slappet av, og dagene ble ikke lange i det hele tatt:) Kom hjem 3 dagen, og da kom besøkene på rullende bånd, vanskelig å si nei, å gikk 8 dager før vi hadde en dag uten besøk, så nyt det sier nå bare jeg. Lykke til allesammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå