Gå til innhold

Ang. fast føde til baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart 7 måneder og jeg får knapt i henne noen få skjeer grøt eller fruktpure. Hun er overhodet ikke interessert i mat. Men drikke melk vil hun gjerne... Kan det hende at hun drikker for mye melk, så hun ikke er sulten nok? Bør jeg da bare fortsette å amme og heller gi grøt senere eller bør jeg amme litt mindre for å få i henne fast føde? Hun er veldig bleik, så jeg vil egentlig tro at hun burde spise litt grøt for å få i seg jern. Eller er morsmelk så viktig at det må komme før vanlig mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er over 6 mnd skal mat komme før morsmelk, så tilby grøt osv før du gir pupp.

Begynn med et bittelite måltid og øk videre til hun får en hel posjon. Deretter kan du øke til to måltider, osv... fremover. :-)

Kan være litt styr i starten, er jo mange nye smaker. Førstemann ville ikke ha annet enn pupp til han var omlag 7 mnd, mens jenta vår fikk grøt fra hun var 3,5 mnd pga vekten.

Skrevet

Takk for svar :)

Nesten en måned siden vi begynte med grøt, men hun vil bare ikke ha. Jeg fikk beskjed om å gi pupp først, for så å fylle på med grøt.

Skrevet

Her sa HS at grøt kommer før pupp sånn at de ikke drikker seg mett på melk før grøten.

Skrevet

Kanskje litt ulik praksis rundt omkring da. Men jeg får prøve med grøten først, hun drikker egentlig utrolige mengder melk, så det skader sikkert ikke å droppe det ene melkemåltidet.

Skrevet

Noen barn liker bare ikke grøt da, og fruktpuré kan være litt surt.

HVa med middag istede enten som du lager sjøl eller fra glass. Det 4 mnd glasset er ganske søt for den er det mye gulrot i.

Most banan eller avocado.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...