mumtobe09&10 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Gjerne fra Oslo og omegn? Har ei tuppe på 6 mnd nå, og med termin 30. juni blir det ganske nøyaktig 14 mnd mellom de. Hører gjerne erfaringer fra dere som allerede har to tette?
Sjefsmegga Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Regner med at det er mange med to eller fler tette barn her inne. Jeg har det selv, det var en utfordring i starten skal jeg innrømme, med et småbarn som krevde sitt og et spedbarn som både måtte beskyttes mot halvannetåringen, samt at det var nattevåk og full aktivitet med et barn som var høyt og lavt om dagene. Men hadde gjort det om igjen uansett. Jeg vil si at spedbarnstiden var mye mer hektisk med siste enn de andre to skal jeg nok innrømme, virket som tiden fløy og dagene var hektiske i forhold til da det var kun meg og en baby hele dagene. Men igjen var det andre gleder, som at storesøsknene syntes det var stor stas, var mye mer ute og i aktivitet så jeg kom meg raskere i form igjen fysisk. Var flink til å nytte tiden når jeg hadde barnevakt til de andre to til å virkelig nikose meg med babyen da. Jeg tror det nesten hadde vært lettere med to babyer på samme nivå på en måte, særlig med tanke på utforskertrangen til halvannetåringen som kræsjet noe med ammingen innimellom. Men der ble bæresjal reddningen for oss. Trillepike var også mye hjelp i en time hver ettermiddag, hadde en ungdomskolejente i nabolaget som stilte opp på fast basis. Senere så har det vært utelukket positive erfaringer. Joda, de kan småkrangle og sloss litt seg i mellom, men i det store og det hele er de gode venner og har stor glede av hverandre. Mer spent på hvordan det blir i puberteten ;-)
Norwegian by injection Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Signerer Sjefsmegga...husker jeg tenkte at tvillinger hadde vært "enklere" enn 2 stk. med 13mnd. mellomrom he he! Gratulerer og masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå