MyskeMor Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 når jeg er like kvalm og uggen som når jeg var gravid???? Pluss at jeg har mensen i to uker av gangen??? Kan jo bare bli gravid igjen, da slipper jeg i hvert fall mensen!!! Argh!! Har nå prøvd "alle" p-piller, kobberspiral, minipille osv. Finnes det noen prev som IKKE inneholder hormoner utenom spiral og kondom??? Nei, snart gir jeg opp og går el naturell så blir det vel småfolk til sommern tenker jeg...
Lemonia Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Skjønner deg godt. Jeg hadde også problemer med Cerazette. Jeg byttet fra vanlige p-piller fordi hormonene gav meg migrene. Med Cerazette fikk jeg ikke mindre migrene, derimot hadde jeg daglige småblødninger. Hadde ingen mens utenom, men jeg hadde gladelig tatt mens mot å slippe å blø hele tiden. Etter fire måneder orket jeg ikke mer og sluttet. Hvis du har regelmessige sykluser kan du jo satse på sikre perioder. Du vet omtrent når du har EL, så da kan dere bruke kondom (eller la være å ha sex) rundt den tiden. Evt kan du prøve babycomp, ladycomp e.l. Men det er jo samme prinsipp bare at datamaskinen forteller deg når det er trygt i stedet for at du finner ut av det selv, samt at de er ganske dyre. Det er ikke så lett når man vil holde seg unna hormoner.
MyskeMor Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Ble en liten utblåsning gitt Litt frustrert her... Pillene gjør mye rart med humøret også, så jeg tror jeg kutter dem ut nå. Skummelt med "sikre perioder", av erfaring er de ikke så sikre med meg. Jaja...noe får en vel finne på. Hva har du landet på da? Sikre perioder og kondom?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, hva utsetter man seg ikke for;) Er iallfall et bra prevensjonsmiddel, for blir lite sex med mensen halve tia;) Jeg sluttet med Cerazette pga dette, humørsvingninger og så vil jeg ikke stappe i meg hormoner hele livet.. Får være forsiktige vi:)
Lemonia Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, det er det vi har landet på. Vi har jo lyst på flere barn, bare ikke akkurat nå. Men det er ingen krise om det skjer et uhell så vi velger å gjøre det slik. Hormonprevensjon er uaktuelt og jeg synes det er litt bortkastet å sette inn en kobberspiral når vi tenker å prøve på nestemann en gang neste år. Men det er sannelig ikke mange valg igjen altså. Håper mannen moter seg opp til "snipp snipp" når vi er ferdige med barn, så slipper vi å bruke halvgode prevensjonsmetoder fordi jeg ikke kan ta hormonprevensjon.
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Ååååå! Nå gikk det opp et lite lys for meg! Jeg går på Cerazette, og har fått igjen mensen nå, 7 mnd etter fødsel. Men den har jo vart i 3 uker! Begynte å lure på om det feilet meg noe her, men da er det sikkert pillene som "roter til" syklusen...?
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Cerazette er noe dritt! Jeg har også prøvd mange ulike piller, men har nå havnet på Mercilon. Har gått på de ca 4 mnd nå og har så langt ikke hatt noen bivirkninger. Ingen kvalme eller hodepine. Så de funker i alle fall på meg foreløpig!
Lemonia Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Nei, Mercilon er en p-pille. Det er en av de som har erstattet Trionetta og Trinordiol. De har lavere hormoninnhold (akkurat som Cerazette) og er derfor også forbundet med blødningsforstyrrelser. Alle p-piller med mindre hormoner kan gi slike forstyrrelser, men noen opplever dette og andre ikke, og det vet man jo ikke før man har prøvd. For min del hjelper det ikke med hverken p-piller med lavt hormonnivå eller minipiller, jeg får migrene likevel. Og enkelte p-piller gir meg altså blødningsforstyrrelser i tillegg, så da blir det ikke moro å bruke dem. Kan jeg spørre hvorfor kobberspiral er uaktuelt for deg? Det er nemlig noe jeg vurderer etterhvert, når vi har fått nestemann og jeg regner med å ikke skulle ha en til på en god stund. Jeg vet man kan få sterkere mensblødninger og menssmerter av spiral, men kobberspiral skal jo ellers ikke være forbundet med bivirkninger fordi de ikke inneholder hormoner, så jeg tar gjerne i mot erfaringer hvis du har det.
MyskeMor Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2009 P-piller gir meg og migrene, men det kan jeg takle. Det er konstante blødninger som er verst... Høres ut som vi har det ganske likt. Har bestemt meg for å kutte ut alt hormonelt nå! Så da blir det kondom... Kobberspiral har jeg prøvd og det var et 5 mnd mareritt, med småblødninger nesten hele tida (bare abrutt av et par "vanlige" dager innimellom) og stikninger i livmoren. Kommer aldri igjen til å putte noen fremmedlegemer oppi "der"! Dvs. jeg vil jo bli mor igjen, så noe blir det jo
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Bare for å legge til plager ved cerazette, så ble jeg gravid på dem! Ikke med gullungen da, hun er nøye planlagt!
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Må bare legg til at jeg også blødde konstant med Cerazette, men med Mercilon så kommer mensen til fast tid hver mnd. Verdt å prøve i alle fall. Jeg har vel prøvd det meste og blitt dårlig av det meste...
##Luca## Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har fått resept på Desogestrel, jeg. Noen som har noen erfaring med disse. Lillemann er 6 mnd nå, og jeg får ikke bestemt med for prevensjon. Så her har det ikke skjedd noe på aldri så lenge:)
##Luca## Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Hmm...leste litt på nettet nå, og det ser ut som om Desogestrel kun er et legemiddel mange kombinasjonspiller er lagd av. Blir jo spennende å se hva jeg får om jeg tar turen til apoteket da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå