Abracadabra Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 fort gjort (fyllingsdalen sykehjem, bergen)...de så jo lang vei at jeg var i risikogruppen så jeg ble geleidet forbi køen umiddelbart. hehe. merker ingenting foreløpig, kanskje pittelitt varm på stikkstedet hvis jeg kjenner skikkelig godt etter. godt å ha gjort det, synes jeg. sprøyten gjorde ikke ondt engang jo!
maipiken Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 skulle akkurat skrive det samme endelig tatt et valg.. 4 uker til termin.. Om det er det rette vet jeg ikke, men herregud kor delig å slippe å fundere på valget.. Tok det hos fastlegekontoret.. Bestemte meg for at jeg klarte ikke ta valg, så legen skulle si hva han mente og han anbefalte sterkt nå... Situasjonene har forverret seg bare på noen få dager.... eksplosjon i smittede... nei vaksinen var ikke vond i det hele tatt.. ikke etterpå heller.. akkurat som blodprøve
maipiken Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 vi slipper kanskje å ta en vaksine til som de først sa .. vi skulle følle med på kommunen sine sider... men det som er dumt er at vi kan få influensasymptomer av den... tidig... men det gikk fort over altså.. Legen sa at å føde med svineinfluensa unte han ingen.. Kommer til å bli verre utover vinteren, så godt å være ferdig.. Blir en stund til de utenom risikogruppene kan ta den... Jeg orker ikke pleie på influensasyk mann og unge etter fødselen men sambo e så sta.. han har da ingenting å tape på å ta den... kan barn under 3 år ta den?
Svale <3 Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 De anbefaler nå at barn helt ned til 6 mnd skal vaksineres...
Romeren Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 så de har fått vaksinen til bergen nå? Trodde ikke den kom før i neste uke jeg... Jeg vet ennå ikke hva jeg vil gjøre, men siden jeg er ganske forkjøla nå for tida, så vil jeg i alle fall vente til forkjølelsen er gått over. Dessuten har jeg under tre uker til termin, og litt redd for å bli syk av vaksinen akkurat når jeg skal føde... Ikke lett det der.
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Så heldig du er:-) Her er den ikke tilgjengelig
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg skulle ned å ta den i dag, men er vist alt for forkjølet og vondt i halsen. Så må vente til Mandag med å at den. Men er fast bestemt på å ta den. er 29 uker i dag. Og jenta mi på 19mnd skal også ta den siden hun har lett for å bli syk og går i bhg..!!!!
~Tjorven,overtid~ Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg to den også i dag,3 dager på overtid! Er glad jeg rakk å få tatt den...
Mam again! Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tok den og i dag,- 9 dager før termin. Har vært veeeldig i tvil, men det føles godt at valget er tatt nå,- slipper i alle fall å veie for og imot nå,- gjort er gjort og jeg satser på og tror at jeg tok det riktige valget. :-)
satser & vesla Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Nå har jeg også endelig tatt avgjørelsen, det har vært frem og tilbake. Da jeg leste om en barneavd i østlandet hadde fått svineinfluensa tok jeg den endelige avgjørelsen. Tanken på at den kan komme til fødeavd var ikke noe særlig å tenke på. Tar jo stund å få til amming og da er lillen ganske sårbar fram til da. Jeg skal ta vaksinen neste uke, da er det 2,5 uke igjen til terminen. Håper vesla blir der inne til det er overstått :-)
Abracadabra Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2009 bare for å ha sagt det, så har det vært en mann i nyhetene i dag angående hvor mye vaksine de har på fyllingsdalen sykehjem utenfor bergen, og han sa at de ville mest sannsynlig gå tom i løpet av tirsdagen i neste uke, og da måtte de vente på neste leveranse som kunne ta halvannen uke... lykke til med avgjørelsen, og god bedring til dere som er forkjølet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå