Gå til innhold

Skjønner meg ikke på mannfolket jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han går på Attføring og i går kveld kom pengene inn.. Dog så var det ca 10000 mindre enn det vi ventet.

Han fikk i sommer brev om at NAV hadde utbetalt feriepenger til han som var feil da ca 10000), om om han ville klage måtte det gjøres innen 19. august... han fikk aldri letta ræva opp av sofaen for å fikse det, men forventet at jeg skulle fikse det.

Så i dag er jeg hjemme med sykt barn, og han er på vei til utplasserings stedet sitt, dro kl 10.

Nå sitter han å forventer at jeg skal ta med meg ungen å gå på NAV for å høre hva som er skjedd, og hvorfor.. og sikker aller helst ordne opp i det.

Han viser ingen forståelse for at jeg ikke er så lysten på å ta med meg ungen ut i regnværet, og ble sur da jeg sa at jeg fikk se om jeg fikk det til å komme meg opp dit..

Han hadde jo hatt tid nok til å gå opp dit sjøl før han måtte dra.. men i stedet for så lå han i sofaen og gnafla pizza og bare venta på at tida skulle gå...

IRRITERT nå jeg ja!

måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er en latsabb og slabbedask! Han må være mann nok til å ordne opp i sine egne saker om han skal være familiefar, ellers får du bare kvitte deg med han.

Skrevet

Dette er hans sak. Ikke gjør dette, da kommer du til å angre. Han må lære seg at du ikke er moren hans!

Skrevet

Hvordan har du klart å ende opp med en så initiativløs mann?

Han går vel ikke rundt og forventer at du ordner opp for ham helt ut av det blå? Syr du puter under armene på ham til vanlig, og er bare litt lei av det akkurat i dag?

Anbefaler en ordentlig prat og en ny start:)

Skrevet

Høres ut som min mann..

Skjønner ikke hvorfor de forventer at vi alltid skal ordne opp i deres saker..

Har full forståelse for frustrasjonen din..

Skrevet

Er jo det jeg og mener! Han har sneket seg unna mye, men akkurat DET kan han få ordne opp i selv!

Jeg kan inrømme at jeg har vært veldig "hjelpsom", spesielt i perioden han var ekstremt deprimert, men nå er han ovenpå igjen og kan begynne å ta tak i sine egne ting..

Da får han heller være sur på meg ovver helga til lønsslippen kommer og det står hva som har skjedd.. jeg vet jo såpass at ting ikke blir ordna der oppe i dag uansett...

HI

Skrevet

Skjønner du ikke hvorfor de forventer at dere alltid skal ordne opp? Det er vel sannsynligvis fordi dere har ordnet opp før, og antakeligvis kommer til å gjøre det igjen. Hvorfor skal de da få ræva i gir og gjøre noe, når de har tjenere som ordner opp for seg?

Dørmatter!

Skrevet

å tusen takk for denne flotte analysen av forholde mitt..

Da jeg tok min frustrajon over samme emne her engang tidligere fikk jeg beskjed om at det var det minste jeg kunne gjøre for han..

Skrevet

Selvsagt skal man kunne være hjelpsomme mot hverandre dersom det trengs. Men man skal aldri ta for gitt at andre vil rydde opp i ens egne problemer. Dersom han har den holdningen, er det på tide å ta en veldig seriøs prat. For tro meg, sjansen for at du ikke kommer til å holde ut med en mann som har den innstillingen, er veldig stor. Jeg bodde sammen med en slik mann, og jeg gikk.

Skrevet

Han hørtes ut som et skikkelig scoop. Synd du tok han før jeg kom dit!

Skrevet

Jo da, men du vet jo at her sitter en gjeng med kjerringer som motsier deg uansett hva du sier.

Men JEG derimot, jeg har rett - og det vet du! :o)

Han har noen som ordner opp for seg, så han trenger ikke ta tak i ting selv.

Skrevet

Dr. Phil ville snakket om at du er en "enabler" - en som gjør det mulig for andre å fortsette sine dårlige vaner.

Han ville også sagt at man lærer folk hvordan man kan bli behandlet, og selv om jeg synes han er full av floksler, så er jeg enig i at folk kan ikke behandle deg dårlig hvis du ikke lar deg behandle dårlig.

Skrevet

hehe, det er så godt at du kom inn i livet mitt akkurat nå..

Jeg ordner opp i så lite som mulig for min mann fordi jeg vet det blir en vane, men nå har jeg kuppet tråden her og det er ikke pent!!

Skal lese meg opp på en "enabler" så får jeg se om det stemmer.. Dr.Phil here I come!!!

Takk for råd til meg og unnskyld til HI for å ha kuppet tråden..

Skrevet

De samme rådene gjelder selvfølgelig også HI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...