Gå til innhold

nå må vel magen komme snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15+2 men kjenner ingenting. Er førstegangs. Er så redd for at det er noe galt. Var på UL i uke 11 og da var alt fint! Jeg har verken fått mage eller merker noe til det som skjer.. skulle man ikke kunne kjenne livmora snart?

Er det sånn at hvis man mister så merker man INGENTING? Blir jo helt tullete her. Kan det gå lang tid før kroppen støter vekk et dødt foster?

Huff, er bekymret :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare slapp helt av, det kommer nok...

Da jeg ventet nr 1 så fikk ikke jeg mage før i 6 mnd, og kjente ikke spark/liv før uti uke 20 eller noe...

Venter nå nr 4, og har kjent tidligere og tidligere liv, og ikke minst fått tidligere og tidligere mage etter hver unge :)

Nå er jeg i uke 21 imorgen, og jeg føler jeg ser ut som om jeg skulle vært i 8 mnd...

Om man mister, så vil en merke blod i trusen... om det ikke er en MA..

Du kan jo fortelle legen på neste kontroll at du er bekymret og snakke ut med han/hun :):)

Skrevet

Magen min har kommet først nå når jeg er 18 uker, sånn helt over natta. Jeg våknet opp en dag av kjæresten som lå og så på meg, også sa han; i natt har du blitt tjukk... Jeg så det selv når jeg kom inn på badet.

I går var vi på UL og fikk se bebisen sprelle rundt om der, når den hopper inni meg kjennes det ut som om det er noen som knipser meg i magen... Det er ikke vanlig å kjenne noe liv før man har kommet et stykke ut i andre trimester, hvertfall som førstegangs. Her inne på bim er det derimot vanlig i første trimester å bli skremt til å tro at de fleste mister eller at det er noe galt. Oftest går jo alt bare bra, helt av seg selv :) Så jeg tror nok du ikke skal bekymre deg, men bare ta det helt med ro og nyte å bruke alle klærne du enda får kneppet igjen ;) -snart kommer magen, og plutselig kjenner du at det er noe i magen :))

ps! hørte forresten av ei venninne som har hatt flere komplikasjoner relatert til svangerskap, at den mest sårbare perioden er når navlestrengen skal feste seg rundt uke 6-8 og når hjerte begynner å slå. Du har jo fått bekreftet at begge disse faretruende faktorene har gått som gull. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...