MJ<3 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Barnet vårt på 2 er helt umulig å få til å sove i stor seng. Hva mener dere om å si natta, gå ut og lukke døren for så å komme inn etter noen minutter og sånn. Han hyler når jeg lukker døren, men det går over, så tror ikke han er redd bare litt forbannet for at han ikke kommer ut:P Jeg vet ellers ikke hva vi skal gjøre, for han er den staeste av de stae og skal UUUT av sengen hele tiden om vi har døren på en gløtt. Har nå forsøkt i over en uke og han har ikke blitt bedre.. Hvordan gjorde dere det? Og hva mener dere om "lukke døren" metoden?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Slike spørsmål er fryktelig vanskelig å svare på for barn er så forskjellig. Det som fungerer for et barn kan være et mareritt for et annet. Jeg personlig har aldri lukket døra inn til rommet til mine barn. Det vil nok mest sannsynlig gå over vil jeg tro. Hvis han har vært vant til å sove i sprinkelseng og nå har begynt med storseng så er det vel spennende å kunne gå ut av senga uten noe som stopper han. Barn er nyskjerrig å lytter på lyder fra stuen, så nå kan det jo hende han ser sitt snitt til å sjekke ut hva som er så spennende. Og når du lukker døren skaper du en hindring og han skjønner at han ikke får gå ut av den døren. Det vi gjorde med vårt eldste barn den første tiden etter hun fikk storseng var å følge henne inn igjen i sengen uten å si noe til henne uteom nå er det natta, sove godt. Dette gjentok vi til hun sovnet. Etterhvert kom hun mindre og mindre opp fra sengen til hun plutselig sluttet helt. Det har fungert kjempe fint og den metoden kommer vi til å bruke på minstemann også når den tid kommer.
MJ<3 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Jo, det er den metoden vi også har prøvd oss på. Men greia med han er at han er ute av senga før jeg rekker å komme ut av døra... Da kan man jo liksågodt sitte der sammen med han, for man går jo ut og inn 60 ganger i timen. Så den funker ikke på vår altså... Kanskje han hadde sovnet helt utslitt til slutt, men så hadde det vært påan igjen neste dag. Det er jo uholdbart. Han har formiddagsluren sin nå skjønner du, og har holdt på en god stund. Tror faktisk det funket med den lukke døren metoden nå for hørte han skravla litt istad og nå er det stille... Om han hadde vært redd hadde han vel hylt krakilsk kan jeg tenke meg... Vanskelig dette altså, hadde liksom tenkt at han skulle ligge i sprinkelseng frem til han var rundt 3 men når han kommer seg ut av den er det jo livsfarlig...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Man må nesten bare prøve seg fram vil jeg tro. Noen i min familie valgte å bruke seler på barna i senga så de ikke kom seg ut, når de var sovnet tok de av de selene. (Dette er noe jeg aldri ville gjort selv da, men igjen så kjenner jeg jo ikke barna deres like godt som de gjør og det kan jo hende det var siste utvei, men en drastisk en i mine øyne) Vet om noen som har satt grind foran døra, for da de ha døra oppe og barnet kommer seg ikke ut. Har han hatt storseng lenge? Så på nanny911 en gang om et barn som hele tiden kom ut av sengen og da gjorde de slik at de satt inne på rommet i en stol til barnet var sovnet, tok alt fra 30 min til 1 time. Da satt far eller mor å leste avisen eller et blad uten å komminusre med barnet. Hver kveld flyttet de stolen lengre og lengre fra sengen, til slutt satt de utfor døren, men innefor barnets synsvidde. Til slutt sovnet barnet etter 5-10 min og de kunne til slutt ta stolen helt inn på stuen. (ble litt dårlig forklart, bare spør hvis det er noe som virker uforståelig)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Huff da, skrev litt fort så ble litt skrivefeil :s Men du forstår håper jeg.
MJ<3 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2009 Heheh la ikke merke til det engang:) Ja grind foran døra kunne jo vært noe. Om jeg sitter der inne går ungen ut og jeg må legge han ned, HELE tiden så det hjelper lite... Sele er ikke aktuelt, da hadde han klikket totalt hehe:) Men han kommer seg vel radt over grinda også da???! Det funket å lukke døren nå da, lukket den opp når han hadde sovnet. Men det er mulig det blir verre på kvelden når det er litt mørkt, har en nattlampe som vi kan bruke. Takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Unger kan være snåle sånn sett, kan hende han ikke kommer til å prøve på å klatre over grinda en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå