monkri mamma til 4 Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 hun spurte om j ville ta vaksina og da sa j ja. tørr ikke noe annet. blir helt gal å gå å tenke på d. Håper j har tatt d riktige valget. har vært vanskelig. skal ta den kl 13 i dag.
Cupcake! Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Det må uansett være deilig å endelig ha tatt en avgjørelse Sist gang jeg snakket med jm så ville hun liksom ikke si noe som helst. Bare ga ansvaret videre til legen..
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 En bekjent av meg er lege og hun er gravid. Hun skal ta vaksinen! Og regner jo med at hun er oppdatert på dette område... Lykke til i dag!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Lykke til :) Jeg og de 2 eldste ungene skal ta den neste fredag... ser frem til det er over hele greia ^^ min mi minste på snart 4 år får ikke tatt den, for hun har eggallergi :( Så da er det viktig at familien rundt henne tar vaksinen for å ikke smitte henne..
Babyboy<3 Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg går bare til fast lege, og hun har ikke nevnt noe ang svineinfulensaen til meg. var hos henne sist onsdag, men hun nevnte ingen ting. jeg er 21 uker..
Mari med gutt nr 3 Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Veldig vanskelig dette vanget synes jeg. Er liksom litt enig med de som skal ta den og de som ikke skal ta den. Jeg kommer nok ikke til å ta den.... var hos legen i dag og han anbefaler jo at jeg skal ta den, men han forsto hvorfor jeg var usikker også sa han. Barn under 3 skal ikke ha denne, fordi de er usikre på hvilke virkning dette kan ha på små barns ryggmarg og videre helseutvikling. Det er bare en liten del som går over i fosteret sier de, men det er jo en liten del da.... :/ Jeg er nå så skeptisk av meg jeg da. Og det er bare jeg som blir immun av denne vaksinen. Babyen kan få det etter fødsel. Babyen blir ikke immun. Men skulle jeg bli syk, kommer jeg sikkert til å angre bittert :/ Selv om det bare en brøkdel av en promille sjanse for at deg blir alvorlig syk sa min lege. Alle må ta sitt valg også må man stå for det, lykke til med " VALGET"
Vims2 Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Hei, MMS, hvorfor skriver du at ikke babyen blir immun hvis du blir vaksinert? Er det ikke nettopp det som er en av fordelene med at man vaksineres som gravid. Ihvertfall hvis man får 2 doser vaksine, så vil det jo dannes mye av den typen antistoffer (IgG) som passerer placenta! Hvis det står noe annet et annet sted vil jeg gjerne se den informasjonen, det er nemlig et viktig argument for at jeg skal ta vaksinen...
Mari med gutt nr 3 Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg trodde også babyen ble immun, men det var legen min som sa det til meg i dag. Jeg trodde også det var noe av vitsen, men han sa at det var så lite at det er bare jeg som får vaksinen og at babyen likevel kan få det. Så da er det jo bare for oss mammaene vaksinen sikrer siden vi har et svakere immunforsvar som gravide og at hvis vi blir syke kan fosteret bli støtet ut av kroppen fordi den tror det er et fremmedlegeme.
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Det er vel ikke akkurat det kroppen tror. Er heller lungene våre som får problemer og det går utover fosteret med mangel på oksygen og på den måten kan fosteret dø. Kroppen tror ikke dette er noe fremmedlegeme og støter det ut, tvert imot..
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Selv om det er lite virus i vaksina så produserer jo kroppen IgG-anntistoffer i store mengder for å bekjempe viruset. Er tydeligvis ikke alle fastleger som er så veldig oppdagert på immunologi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå