Gå til innhold

Om influensavaksine og små barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte hele tiden at det var "bra" at vaksinene ikke var for unger under 3 år, slik at jeg slappp å ta stilling til det.. Men nå sier de fra 6 mnd, og en toåring har dødd av det... Jeg synes det er kjempevanskelig! Hva mener dere? (Om vaksine av ungene, altså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er kjempevanskelig selv, og har tenkt som deg; like greit at jeg slipper å ta stilling til det. De venter jo hele tiden på rapporter der vaksinen er utprøvd på de minste barna, så mest sannsynlig får vi vite mer snart. Også tenker jeg også at myndighetene ville ikkke anbefalt å vaksinere de små dersom det ikke var trygt - og dersom det ikke var tryggere å ta vaksinen enn å risikere å bli syk.

Jeg aner egentlig ikke hva vi skal gjøre - alle vi voksne rundt Bo skal vaksinere oss, og det hjelper jo en del det. Dessuten ammer jeg (heldivis) enda, så han får jo en del antistoffer gjennom min melk. Men jeg heller i grunn mer og mer mot å vaksinere han også.

Han er forøvring 1 år.

Skrevet

mayaya: En 2 åring har dødd av det sier du?? Svineinfluensa du tenker på? Har ikke jeg fått med meg..Har du link eller?

Skrevet

ja... se vg.no... men han var i risikogruppe da... men samtidig, det vet man jo kanskje ikke om en liten pode heller? om han har anlegg for astma fx..

Men hvordan vet man om en baby tåler egg da???

Skrevet

Jeg mener at når myndighetene står frem og anbefaler det, så bør man ta vaksinen.

Om mine unger hadde fått svineinfluensa og blitt kritisk syke pga min skepsis så hadde jeg aldri tilgitt meg selv! Det er fagfolk som uttaler seg og de har mer peil enn de fleste av oss, vi stoler jo på legens råd i de fleste andre tilfeller.

Jo flere som tar vaksinen jo mer minsker man smittefaren.

Jeg har også en baby som er for liten til å ta vaksine og jeg vil ta vaksinen for å gi henne litt ekstra beskyttelse.

Skrevet

Her kommer vi alle til å ta i mot tilbudet. De som anbefaler det har mer peiling enn jeg har, så da vinner de valget for meg ;)

Skrevet

Ja.. heller mot det jeg også..

Men ang eggeallergi da - jeg så at legen i avisa sa at de med det overhodet ikke skulle ta den.... Hvordan vet man det?

Skrevet

hvor gammel er babyen din da? har han/ho ikke spist noe med egg ?

Skrevet

Nei, han er 6 mnd denne uka og bare såvidt begynt med annet enn melk :)

Skrevet

Jerg tenker som så: At jeg kommer til å angre uansett. Hvis ikke vaksinerer barna og de blir kritisk syke. Og hvis jeg vaksinerer dem, men de blir syke av det... Tror jeg heller mot å gjøre det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...