Gå til innhold

Hvordan styrke immunforsvaret til små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv tar jeg sambucol når jeg føler at "noe er i gjære", men denne inneholder jo ganske sterke antioksidanter. Er det greit å gi en 2,5-åring "Sambucol for barn"? Hva kan man ellers gi for å styrke immunforsvaret? Blir litt nervøs nå av denne svineinfluensaen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til sambucol - det er vel et slags naturmiddel? Les på flasken/pakningen før du gir det til barnet ditt.

Ellers er det vel om å gjøre å gi barna sunn mat. C-vitamin (kiwi, bær, appelsin) er jo bra, og blåbær og valnøtter for antioksydanter, grønnsaker og fisk, pluss den evinnelige tranen.

Det er det jeg satser på.

Skrevet

tilskudd av d og c vitamin. Bar husk på at for mye d-vitamin er skadelig.

Skrevet

Hjemmelaget sunn mat:) Mye fisk, grønnsaker og frukt. Og gi de tran.

Skrevet

Ja, men det skal veldig mye til før det blir for mye.

Skrevet

Kjør på med C vitaminer, den anbefalte dosen i Norge er lav, så hadde ikke vært redd for å gi mer, men selvsagt med måtehold. C vitamin er undervurdert av helsemyndighetene!

Skrevet

Sunn mat og drikke. Bort med absolutt alt som stjeler mineral vitamin fra kroppen: eks sukker, stress. Få nok ro og søvn er veldig viktig for de små, sosiale forventninger i helger etc får vente hvis man ser at barnet er sliten. Min på 2,5 får avantgarden og eskimo foruten meget sunn kost. Hun får også multivit og mineral. Varm mat og drikke så mye som mulig.

ønsker du evaluering av kost og mer råd kann du gå inn på mettetips.no,

Skrevet

ja voksne skal visst ikke ta mere enn 50 mikrogram per døgn som absolutte største nivå ifølge mere alternative kilder. Men myndighetene anbefaler bare 5 mikrogam til voksne. Selv tar jeg mellom 30 og 40 daglig.

Små barn skal i følge myndighetene ha 10 mikrogram daglig siden de har økt behov. Så noe annet tør jeg ikke si noe om.

Skrevet

Er vist en ting som er oversett her.... Dette med å faktisk tillate at barnet blir utsatt for ting? At barnet får "lov" til å risikere å bli litt sykt, får lov til å gravse litt i jorda og slike ting er ubetalelig viktig for immunforsvaret!

All "skit" barn kommer borte styrker faktisk immunforsvarer varig, barn har faktisk bra av å bli utsatt for ting som litt støv, litt bassilusker og slikt.

Barnehage er faktisk supert for styrking av immunforsvaret, barna blir utsatt for mye rart, noen vil bli litt mer og oftere syke til å begynne med før det stabiliserer seg, og stabiliseringen forteller nettopp at barnet har fått ett sterkere immunforsvar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...