Gå til innhold

Barnets størrelse


Snart 2-barnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg var til en ny ultralyd for en uke siden, da var jeg i uke 32. Fikk da beskjed om at babyen var ca. 2700 gram. Synes det virker mye siden det fortsatt er lang tid igjen av graviditeten. Og på Barn i Magen Fra uke til uke står det at babyen i denne tiden er ca. 1700 gram...

 

Er det noen flere av dere som vet hvor stor babyen deres er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Jeg var til ultralydkontroll i dag, er i uke 33 (32 + 5). Babyen ble målt til å veie ca 2450 gram. I følge legen var dette en helt normal vekt. Mer enn det vet ikke jeg:) De tallene som står her på barnimagen tror jeg ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Ul i dag, 35+2. Lillegutt veier visst *kremt* nesten 3000g nå og ved termin vil han være oppe på 4000g-4500g, SUKK =(

Jaja, har da født 3stk store barn før og (4710g+4250g+4000g) overlevde da det, så går helst bra denne gangen og ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et søskenbarn som fødte en pike på 5,2 kg uten en rift! Kan lett gå godt ;) Har selv født en sønn på 4082. Syntes det var ok. Spent på nestemann. Vil ta modningsakupunktur denne gang som sist. Så gjør en det en kan for at en ikke går så mye over tiden iallefall. Tror vi får barn som er tilpasset kroppen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i dag og hun trodde kanskje min baby nærmet seg tre kilo. Mens det på siden min står 1900 gram nå ved uke 35.Tar ikke tallene fra siden her for fast fisk. Så lenge symfysemålene er ok, innenfor "normalen", må det vel være bra :) Tenker det er bedre å få et solid barn enn et undervektig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uke 33 og baby ble estimert til 2275 gram, ble litt skeptisk, her sier de ca 1800 gram, nesten 1/2 kg i forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vektmålene på barnimagen ligger en del under det som står på babyverden.no samme uke og i min svangerskapsbok, så velger å tenke at de har bommet litt der, he he. Min bebis var hvertfall 1800g for to-tre uker siden. Ifølge BIM skal han være 1700g nå, mens på babyverden står det 2100 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er nå 33+5. Her inne står det at bebbisen skal være ca 40 cm lang og 1500 gram. Men var hos jordmor før helgen, og hun anslo på denne tiden at bebbisen var mellom 2000 og 2500.. Så tror nok de måla innpå her ikke er heeelt å stole på.. Men, ikke godt å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 34. Barnet var da ca 3200. Ikke overraskende for min del:) Har to fra før:

1. 3910 10 dager før termin

2. 4540 3 uker før termin

 

Jeg får nok store barn. Dette barnet anslått til ca 4000 ved fødsel.

Det gruer jeg meg over hodet ikke til. Nr to kom på to pressrier uten en rift.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hører egentlig hjemme i Terminklubben "januar 2010", men plutselig nå i uke 31 fikk jeg vite at babyen estimeres til å veie 2333 g og at han muligens kommer 3 uker før opprinnelig termin.. Det vil si midt i julen. Wops. Så jeg skal til legen om noen dager igjen og sjekke dette litt ut. Håper hun sender meg på ny ultralyd og at de finner ut av det. Magen min er mye større enn alle de andre jeg vet om som skal føde noenlunde på samme tid. Så kanskje joiner jeg denne terminklubben etterhvert istedet. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre: blir man henvist til vektestimering eller må man be om det? Har ikke vært på UL siden uke 18 så ikke godt å si hvor stor denne knotten er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er jo feil her på Barnimagen.. Uke nummeret, vekt og lengde er helt bak mål! Noen må vel ha fanget opp dette før oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i ny ultralyd i dag, er i uke 36. Babyen er nå ca 3100 gram :) Så jeg blir nok å få en liten kraftplugg hvis jeg går helt til terminen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga. svangerskapsdiabetes så måles babyen min ganske ofte.. Det legen sa til meg var at normalen var at de vokste ca 20 gr.+/- i døgnet.

 

33+3 var babyen min ca 2200 gr. men det er visstnok ikke heeeelt nøyaktig slik at de kan ikke estimere hver uke og finne vektøkningen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...