Gå til innhold

Mannen min har oppdaget en stor kul i testikkelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han flipper jo fullstendig og er allerede overbevist om at dette er kreft. Han vil ikke til lege, vil ikke undersøkes, det er jo ikkenoe vits fordi det er kreft mener han.

Synes dette er vanskelig fordi jeg "må" være sterk og ikke vise at jeg også mistenker kreft, men det kan jo være vannbrokk. Sikker noe annet også, men først så må han jo få det undersøk.

Søkte opp masse sider på nettet om testikkelkreft, vannbrokk slik at han selv kunne lese, men han leste jo kunn prognosene og ble jo enda mer redd. Har fortalt han at prognosen på ubehandlet kreft er mye verre, dessuten så trenger det ikke å være kreft, det kan være vannbrokk..

Noen som har opplevd noe lignende og kan hjelpe meg litt? Hvordan støtte han? Minske frykten? Og ikke minst få han til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fant gubben også en ekstra kul i pungen. Han gikk selvfølgelig til lege med en gang og de fant ut at det var brokk. Ble operert noen dager etter. Ble bra igjen hanse fort:)

det er jo ganske vondt å ha brokk, er d ikke? har han vondt?

Vi var jo self redde for hva det kunne være, men samboer ville ikke ta sorgen på forskudd og sprang til legen. Håper din gjør det samme, tenk hvis! Vi han dette innlegget, og få han til lege fort!

Skrevet

Om det er kreft, så hjelper det iallfall ikke å ikke gå til lege - og det er jo mange som overlever testikkelkreft. Men det kan også være noe helt ufarlig også!

Han må jo bare ta til vettet, men han er sikkert redd - og vil heller stikke hodet i sanda og hååååpe det går over.

Du får sette litt hardt mot hardt og si at han har deg og ungene (?) å ta hensyn til også!

Skrevet

Hvis det virkelig er kreft, så er det hvertfall viktig at han kommer seg til lege. Hvis det virkelig er kreft og han kommer seg til behandling, så er det stor sannsynlighet for at det går bra, jeg tror det er noe sånn som 95% sannsynlighet for at det går bra (om ikke enda høyere).

Jeg har en kamerat som har hatt testikkelkreft og hos han hadde det spredd seg til noen lymfeknuter i ryggen. Han fikk den testikkelen med kul fjernet og måtte få cellegift (tror jeg det var) fordi det hadde spredd seg til lymfeknutene og til slutt opererte han også i ryggen. Han og samboeren hadde ikke barn når dette skjedde, så de passet på å få fryst ned sæd fordi noen ikke kan bli pappaer på naturlig måte etter behandling. Nå er han frisk og snart tobarnsfar, en er prøverør, mens den de venter nå har blitt lagd på helt naturlig måte.

Skrevet

Hei

Dette kan være veldig mye. Det meste er ufarlig. Men som alltid er det viktig å få utelukket kreft.

Når det er sagt så er testikkelkreft en kreftform med ganske gode muligheter for behandling .

Overtal mannen til å gå til undersøkelse. Bli gjerne med ham, det hjelper kanskje litt? Sett hardt mot hardt. Det er helt idiotisk å ikke bli undersøkt, da kan man heller ikke bli hjulpet.

Hilsen lege :)

Skrevet

Bare bestill en time til han, og si at du har fått time hos lege da, og han får bare gå. Dette er ikke noe å tulle med.

Men forstår om han trenger et par dager å få det til å synke inn.

Min venninnes mann oppdaga en kul, og hos han viste det seg å være kreft. Han opererte, hadde noen behandlinger etterpå, og er nå helt frisk igjen!! Og hvis mannen din er redd for å miste en balle (som menn flest...), så er det bare å si at de har implantater som kan settes inn i så tilfelle, så ingen trenger verken se eller vite det.

Kreft er ikke lengre synonymt med dødsdom.

Skrevet

Han har ingen smerter og kulen er "enorm" Han er også hoven i omeråde rundt.

Får bearbeide han i helga og få dratt han til lege, det er sikkert bare vannbrokk..

Ja, vi har barn og vi vil veldig gjerne ha en pappa i mange år til...

Synes dette er vanskelig, hadde vært mye lettere hvis det hadde vært meg selv.. Jeg kunne jo ikke fått kul i testikkelen, men jeg hadde iallefall gått til lege selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...