Zitro Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Har ei venninne som arver babytøy/barneklær av meg. Og når hun er ferdig med det så legger hun det for salg på finn.no... Greit nok at jeg gir henne klærne, men synes det grenser til litt frekt jeg da. Får da være måte på liksom, hun har jo fått det gratis av meg og det å tjene penger på det er litt drøyt i mitt hode... Hadde dere tatt det opp?
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 det høres jo litt spesielt ut.. men jeg tror jeg kanskje ville enten sagt at jeg gjerne ville ha tilbake klærne etterpå, eller, gitt de til noen andre.. mest sannsynli gitt de til noen andre.. uansett om du ikke har bruk for de så blir det jo feil at hun ska tjene på din "giverglede"
Zitro Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Tekte å be om å få det igjen fra nå av ja, sånn at jeg heller kan gi det videre til noen andre....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Den synes jeg var litt drøy ja... Hadde absolutt tatt det opp og sagt at hvis hun skal legge det ut på finn for å selge det, når hun selv har fått det gratis av deg. Da får hun heller begynne å betale en liten slant for klærna til deg, eller så får hun gi de tilbake så at du igjen kan gi de til noen som trenger de
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 nei, det som er gitt bort er gitt bort... kanskje du heller skal selge det selv istedet for å gi det vekk?
___ Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg ser ikke problemt. Når man gir bort noe overlater man til mottageren å bestemme over tingen. Hvis du forutsatte at hun skulle kaste klærne etter bruk burde du sakt det da du gav dem bort. Om du selv ønsket å selge klærne kunne du gjort det mens de var dine, eller bare lånt henne klærne.
Neijasså... Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 I prinsippet er det hennes sak, hun har jo fått det av deg. I praksis så er det sylfrekt i min bok. Alternativene er vel at du bare låner henne klærne og selger dem selv etterpå, evt. selger dem direkte etter at du er ferdig med dem selv.
Zitro Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, jeg hadde ikke kastet det - men gitt det videre til noen som trenger det... Har en liten uskrevet regel i vennegjengen om at arvet tøy girt vi alltid videre til dem som trenger det, men hun har selger jo alt hun får...
h2lita Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Det jeg gir bort, har jeg gitt bort. Da får de gjøre hva de vil med det. Det er jo ikke mitt lengre!
Honningmelon Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Hadde ikke sagt noe på at hun har solgt det hun allerede har fått, for det var jo hennes klær. Men, jeg hadde ikke gitt henne noe mer klær nå i allefall, for frekt er det.
* 5 om dagen * Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 jeg synes den er for drøy. enten hadde jeg latt være å gi noe mere,eller så hadde jeg forlangt å få det tilbake... skjønner ikke at ho kan få seg til å selge ting ho har fått jeg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå