Gå til innhold

Gravid med termin ca 21 juni :)


Pinata

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Vil gjerne få fortelle noe til dere, men det blir litt langt. Håper det er ok? :)

 

Torsdag 15 oktober på kvelden tar jeg en test, en graviditets test. Bare for å utelukke det. For jeg kan jo ikke være det når jeg går på spiral tenker jeg. Har gått rundt med vonde pupper, kvalm,trøtt,små forkjøla og sliten de to siste ukene. Rett å slett ikke i form. Så jeg tar en test så jeg har gjort det. Durer ned på apoteket å kommer meg hjemover. Så er det bare å vente, de to minuttene tar en hel evighet. SÅ.. så skal jeg sjekke hva som står der... Så vidt jeg tørr å ta en titt, men der står det GRAVID med store bokstaver som nesten blinker i mot meg. Blir helt satt ut. Rett å slett i sjokk. Skjelver å vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Første jeg tenker er herregud hva nå?!... Så jeg hiver meg på tlf å får ringt min kjære samboer, som da var på jobb i Geilo. Dette var ganske sent på kvelden. Får så fortalt han om dette, å vi er like sjokka begge to. Jeg får ikke sove hele den natten, liggr bare våken og tenker. Min samboer fortalte at han ble helt satt ut, å den første han fortalte det til var den første han møtte på, elektrikkeren.. he he.. Lurer på hva den stakkar elektrikkeren tenkte jeg når min samboer som var i sjokk fikk stottret frem at han skulle bli pappa! :)

 

Så neste dag:

 

Fredag morgen 16 oktober, ringer jeg å bestiller lege time til påfølgende mandag. Men pga blod i oppkast måtte jeg inn samme fredag for sjekk. Der ble det bekreftet at jeg er GRAVID, så ble jeg videre sendt til ultralyd for å finne ut hvordan det var med spiralen. Fikk beskjed om at enten har den falt ut, eller så har den trekt seg og lagt seg feil.

 

Så 20.oktober har jeg vært på ultralyd! Der fikk jeg beskjed om at spiralen min kunne han ikke finne, å trodde den hadde trekt seg inn i magen min, å da får de ikke fjernet den før etter fødsel. Forklarer oss hvor fosteret ligger, peker og styrer...FØR han sier...Hmmm....her kan det se ut som om det er TO! HÆ?!?! unnskyld hva sa du??!?! Vel han mente det kunne være to der!! Så jeg fikk beskjed om å komme tilbake Torsdag 29.10.09 for å sjekke dette nærmere. Siden jeg ikke er mer enn 5 uker på vei.

 

Så nå liger jeg her å lurer.. lurer på hva som skjer... Er det en eller er det to her?! Må gå rundt i en uke å bare lure på hva som er... Det er selvfølgelig bare hyggelig om det er to.. Men sjokket er stort! Fra å ikke ha planlgat noe til å bli gravid på spiral, men samtidig da få to?!?! Kan det virkelig være mulig ?!

 

Dette blir en lang uke, tror min lengste uke noen sinne...

Er det noen som har opplevd lignende?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojsann, to stk? Er det dine første eller?

 

Selva har jeg gått på p-piller de siste 11 årene. Slutte i mars, men begynte på de igjen i juni da jeg ble sammen med kjæresten. Sluttet på p-pillene igjen i september (siste pille den 13 sept).

 

Blei forkjølet og følte meg i dårlig form første uke i oktober, og blei da sykemeldt. Puppene var meget ømme allerede da.

 

Da mensen ikke kom den 15 blei jeg bekymret. Hadde jo tatt en test den 12 som var negativ. Fikk ikke sove natt til søndag 18, og denne var da positiv!!!!

 

Var hos legen allerede mandagen og fikk det bekreftet. Syntes det var litt raskt å bli gravid etter p-pilleslutt. Ikke var det planlagt heller. Jeg slutter på p-pillene pga humørsvingninger, og vi har brukt kondom.

 

Vi er begge overrasket, men glade :=)

 

Så var det dette med å ikke fortelle før uke 12. Vanskelig!!! Blant annet derfor jeg har meldt meg inn her :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...