Gå til innhold

Babyen min har plutselig blitt så mye roligere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste 3 dagene! Sover veldig mye, virker det som, han sover alltid når jeg våkner om morgenen og da må jeg drive å dytte og massere magen for å få han til å gi meg livstegn. Kan kjenne noen små bevegelser i løpet av dagen, men før var det så fort jeg ble stille. Har 5 uker til termin. Noen andre som merker stor forskjell på babyen`s bevegelser på kort tid? De blir vel roligere mot slutten pga at det er trangt, men ikke sånn over natten vel?

Hvordan er aktivitetsnivået på deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei =) har termin 9.des og har hatt stooor aktivitet de siste ukene, men nå har d roet seg litt. Må også dytte litt og vekke nurket om morgenene =) tror d er helt normalt, siden plassen begynner å bli liten. var på ul i går, og alt så helt fint ut, så nå vet vi hva d blir =) ang aktiviteten i magen, så er d roligst med en gang jeg våkner, så blir d litt mere liv utover dagen. mest når jeg sitter stille. har du barn fra før? vi har ei jente på 2,5år. gruer du til fødselen?

Skrevet

Hei, termin 2 desember her.

gutten min har blitt roligere siste uken føler jeg...noen ganger slår han til å sparker/snur seg masse inni der, men som feks i dag frem til nå så har han ikke beveget seg i det hele tatt nesten...men kjenner det er liv i han da i ny og ne :o) om ikke ville jeg blitt veldig bekymret. vi var og på ul i går og da sa legen han så masse bevegelse (selv om jeg ikke kjente de så godt) men han ligger med ryggen ut mot magen, og sparker innover i morkaka mi!

Skrevet

Er vanlig at det blir litt mindre action siden de ikke har så mye tumleplass, men dette er ikke noe du bør gå og bekymre deg over for lenge- da er det veldig mye bedre å ta en ekstra kontroll.

Reagerer han dersom du drikker noe kaldt og søtt?

Om det er stor forskjell - så ring jordmor og forklar hvordan det er, og hør om du bør komme inn til en ekstra kontroll.

Skrevet

Jeg fødte i begynnelsen av september, og min unge var det som kalles dysmatur, dvs fått for lite næring i slutten av svangerskapet. Jeg hadde merket at han beveget seg mindre og ganske rolig når han beveget seg, men avskrev det som trang plass. Det jordmor sa til meg etterpå var at det er vanlig at de beveger seg mindre, men når de beveger seg eller sparker så skal det være kraft i det. Så hvis du synes at bevegelsene er svake i tillegg så kan det være lurt å ta det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...