Gå til innhold

Er ikke influensavaksinene gratis?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på kommunens hjemmeside nå at "Pris kan variere mellom legesentre"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 50 kroner det koster da? Gjør det her ihvertfall! Så er ikke dyrt.

Skrevet

Det er en egenandel på vaksinen. Tror de fleste steder tar 50kr for den

Skrevet

Ja ok. 50 kr er jo nesten gratis det :o)

Takker for svar!

Skrevet

I Bergen koster det 150 pr pers

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Influensa eller svin?

 

Vi tar ikke betalte for å sette influensavaksinen (sesonginfluensa). Svineinfluensa-vaksinen skal ikke vi sette, men jeg tror de skal ta betalt 50 kr eller noe der omkring

Skrevet

Det skulle da koste 50 kroner pr vaksine uansett, så dersom noen har betalt 150 kroner for svineinfluensavaksinen anbefaler jeg og kontakte kommunen som sikkert vil reagere.

Skrevet

Ja det var svineinfluensavaksinen jeg mente.

Skrevet

Mellom 50 og 150kr har de gått ut og sagt at det skal koste å ta svineinfluensavaksinene, så jeg tror nok ingen kommuner vil reagere hvis noen har betalt 150kr selvom de fleste tar 50kr.

Skrevet

Her koster den 100. Mulig jeg som helsepersonell får den gratis, det er ikke avgjort enda.

Skrevet

Bor på Askøy..

 

En pensjonist betalte 100,- for svineinfluensa vaksinen..

 

Han var blitt fortalt at det skulle koste 50,- , men når han kom til skranken måtte han betale 100,-

Skrevet

Myndighetene sa i første omgang at egenandelen skulle være på 50,- men så ble det jo stilt spørsmål om hvem som skulle dekke dette da..

Den koster nemlig mer og legene vil jo også ha betalt for sin tid...

Derfor sier de nå at det er opp til hver kommune hvor mye de skal ta for svineinfluensavaksinen.

Sånn- nå var det oppklart;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...