Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Sjekk TV2, for TV2 hjelper deg hadde innslag om det i dag og lister skal ligge på nettsidene
Min lille familie og meg Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Sjekk www.forbrukerportalen.no Og sjekk flere av testene selv om de er litt eldre (link til alle oppe i høyre hjørne når du er på bilsete-test-siden), for ingen av setene er med i alle testene, det er ofte nesten bare noen av de til en hver tid nyeste modellene. Dessuten vil jeg anbefale å lese de detaljerte testresultatene for hvert sete du vurderer. For etter min mening blir brukervennlighet og komfort ofte tillagt altfor mye vekt i forhold til sikkerhet. Du sier ikke noe om alder/vekt på barnet. Det anbefales at nyfødte bruker 0-13 kg sete fordi de er best tilpasset babyer. Blant annet bør ikke barn som ikke kan sitte selv bruke 0-18 kg eller 0-25 kg setene, fordi de blir for rette i ryggen siden de i hovedsak er beregnet for større barn. Vi hadde Rømer Britax baby safe plus (0-13 kg) det første året, og har HTS besafe izi kid kombi (0-18 kg) nå. Begge skårer høyt på sikkerhet, men HTS-setet skårer dårlig på brukervennlighet, men når det først er riktig montert er det et av de tryggeste setene. Jeg vil gjerne også si at jeg aldri har opplevd det som lite brukervennlig, og barnet som nå er 4 år, og fremdeles sitter bakovervendt i det, har aldri klagd på å sitte i det (og han er flink til å si ifra hvis noe er ubehagelig ellers). Du bør uansett velge bakovervendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå