Gå til innhold

Overtid, mer enn en uke nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor har helt siden begynnelsen av svangerskapet mitt fortalt meg at legene nå har sluttet å vente med å starte fødsel 2 uker over termin.. Hun sier at de nå venter maks 1 uke. Men jeg ser jo mange her som går langt over terminen. Har dere hørt om dette før?

Håper jo på at dette stemmer, for da trenger jeg bare vente maks 4 uker til :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved sykehuset jeg skal føde kan vi velge å bli igangsatt etter en uke. Jeg fikk litt inntrykk av at jeg nærmest var en sjelden rase som vil vente i 2 uker. Blir nok igangsatt på mandag jeg om noe ikke skjer, jeg er da 15 dager over ultermin. Jm syntes det var veldig bra at jeg valgte det, og at jeg hadde en sunn innstilling:) Tidlig i svangerskapet tenkte jeg "jøss, så flott" Bare en uke over tiden om det blir aktuelt". Men nå som jeg er oppe i det, føltes det ikke riktig for meg å sette igang helt enda. Dette fordi alt er så bra med oss begge, bt, urin og alt er fint med meg, og babyen ligger i mye fostervann og hjertelyden er helt finfin. Derfor vil jeg ikke tukle med naturen enda. Vi er jo ikke på overtid i medisinsk forstand før etter 2 uker etter termin. Så mandag er jeg 1 dag på overtid (selv om jeg selvsagt føler at jeg er veldig på overtid nå).

Jeg har masse plager og er jo lei, men jeg klarer noen dager:)

Så sluttet har de nok ikke, men de som går over 2 uker etter ultermin er i et fåtall. "Nei, det er ikke mange nei" sa jm til meg i dag. Noen gjør det da, går mer enn 14 dager også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...