auro Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Har hatt et barn med smokk og et barn uten smokk før. Så erfaringene sier meg at jeg gjerne vil at lillebror skal ta smokken, men det vil ikke han. Har prøvd ut ulike typer og dyppet i sukkervan. Tar den litt med sukkervann, men uten er uaktuelt. Og kan vel ikke fortsette med sukkervann i det uendelige. Noen som har noen gode tips? Er det for sent nå når han er 3 mnd? Har prøvd siden han ble født.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Hvorfor stresser du fortsatt smokk etter 3 mnd?
auro Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Fordi jeg har prøvd å ha et barn med smokk og et barn uten smokk, og fant da ut at det var veldig greit at barnet tok smokk. Men går det ikke så går det ikke.
meg & to små vampyrer Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 vår datter på snart tre mnd vil heller ikke ta. men jeg har gode erfaringer m å ha smokkeløse barn da, så tror det går bra
Gjest mphs Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Selv om du har hatt en med og en uten betyr det ikke at denne vil bli lik den andre smokkeløse. Jeg har hatt en med og en uten og jeg foretrekker uten smokk ut fra hvordan mine har vært.
auro Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2009 Ok, må vel slå meg til ro med det. He, he... Erfaringa vi sitter igjen med er at hun uten smokk var veldig sutrete. Er jo ikke sikkert hun var det, men hun andre kunne vi bare stappe i smokken. Hadde bare vært så kjekt noen ganger i bilstolen, på butikk eller om natta. Ja, ja. Slipper jo avvenning iallefall da.
Gjest mphs Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Ja og du slipper alle situasjonene der smokken detter ut og de vræler i baksetet, eller stå opp tusen ganger på natten for å putte i smokk, glemme den hjemme og må dra tilbake for å hente ................................................osv Her var og er den som brukte smokke mest sutrete. Men jeg tror det heller har med henne som person å gjøre. Vi alle er forskjellige. Jeg er veldig glad for at smokketiden er over. Yngste er 1,5 år og bruker heller ikke tommelen så da slipper vi tenke på det og hun roer seg alltid uten noen ekstra ting. Kun litt kos:o)
Underveis --> Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Skjønner deg godt, jeg! Ville også at Lillemann skulle ta smokk, men han bare brakk seg av den. Kjøpte inn ørten varianter, men ingen var suksess. Tilfeldigvis prøvde noen å gi ham en smokk da han var litt sutrete da de passet på ham. Han viste litt interesse ved at han bet på den da han var ca 2,5 mnd gammel. Javel, tenkte jeg, og gjorde et siste forsøk. Hva gang han puttet hendene i munnen byttet jeg den ut med smokken (vanlig mam 0-6 mnd). Dyttet den ikke inn, men ventet til han sugde den inn selv. Det tok bare et par dager, så tok han den! For første gang sovnet han da helt av seg selv. HALLELUJA! For Lillemann sin del, tror jeg det var at han måtte lære seg å suge på den, rent teknisk. Han har aldri blitt noen "hard core" smokker, men han vil ha den når han skal sove, og bruker den sjelden når han er våken. Bare, som du sier, når vi er på butikken, kjører bil osv.
Bøtteknott Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg også har prøvd med jevne mellomrom siden han ble født. Og nå etter snart 4 mnd vil han endelig ta den. Det som funka best her er som Underveis sier, å bytte ut hendene med smokken. Og la han smake og lukte på den litt først. Ikke bare stappe den inn i munnen liksom. Men har vil kun ha den når han skal sove. Og i bil.. He he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå